بزرگترین بنادر فرانسه را بشناسید

زمان مطالعه: 3 دقیقه



بنادر فرانسه نقش بسزایی در تجارت، صادرات و واردات این کشور دارند و یکی از بزرگترین بنادر رودخانه ای اروپا نیز در این کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرینرز، فرانسه کشوری در اروپای غربی است که مرزهای آبی آن از منطقه راین تا دریای شمال امتداد دارد و اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و کانال مانش را در بر می گیرد. این کشور پس از آلمان دومین صادرکننده و واردکننده بزرگ در اروپا است. در ادامه مهم ترین بنادر فرانسه را بررسی خواهیم کرد.

 

1. بندر خودمختار پاریس

بندر خودمختار پاریس؛ به عنوان یک مجموعه دولتی شناخته می شود که هدف آن توسعه حمل و نقل آبی کالا و مسافر در منطقه ایل دو فرانس است. این نهاد با توسعه، حفظ و بهره برداری از تأسیسات بندری پاریس و منطقه اطراف آن به این مهم دست می یابد. بندر خودمختار پاریس ترافیک رودخانه‌ای در منطقه پاریس و تاسیسات بندری را در طول بیش از 300 مایل مسیرهای قابل کشتیرانی مدیریت می‌کند. این بندر اولین بندر کانتینری داخلی فرانسه بوده و در دسته بنادر رودخانه ای در سراسر اروپا رتبه دوم را دارد. بندر خودمختار پاریس پذیرای کالاها و مسافران بوده و از نظر ترافیک کانتینری، سالانه بیش از 130000 TEU ورودی و خروجی کانتینر دارد.

4 2

2. بندر مارسی

بندر مارسی؛ که به عنوان بندر مارسی فوس نیز شناخته می شود، یکی از بنادر دریایی اصلی فرانسه است که علاوه بر کالا، ترمینال مسافری نیز دارد. ترافیک کلی این بندر 88 میلیون تن بوده و دارای دو سایت اصلی است، یکی در شمال مارسی و دیگری در حدود 31 مایلی شمال غربی مارسی. بندر مارسی بزرگترین بندر فرانسه، دومین بندر بزرگ دریای مدیترانه و چهارمین بندر بزرگ اروپا است. این بندر در سال 2019 با حمل 79 میلیون تن کالا، رتبه چهل و یکمین بندر جهان را به خود اختصاص داده است.

4 3

3. بندر لیون

بندر لیون؛ به بندر ادوارد هریوت نیزمعروف است. لیون یک بندر اصلی برای شناورهای کروز در رودخانه Rhone-Saone در شرق-مرکز فرانسه است. بندر لیون در حد فاصل بین مارسی و شهر پاریس در رودخانه رون قرار گرفته است. این بندر به طور میانگین جابجایی بیش از 12 میلیون تن کالا در سال را بر عهده دارد. بندر یاد شده با ترمینال کانتینری و یک ترمینال مسافربری تجارت با شمال اروپا، شرق فرانسه و مدیترانه را تسهیل می کند.

4 4

4. بندر لو هاور

یک موسسه دولتی با عنوان Grand Port Maritime du Havre بندر لو هاور را مدیریت می کند. لو هاور دومین بندر بزرگ در بین بنادر تجاری فرانسه از نظر تناژ کلی است. این بندر همچنین بزرگترین بندر کانتینری در فرانسه است. بندر لو هاور دارای یک ترمینال مسافری بوده و با سه مجموعه پایانه اختصاصی و بیش از 40 مایل اسکله، به طیف گسترده ای از کالاها خدمات ارائه می کند. ترمینال شمالی این بندر تقریباً یک کیلومتر مربع وسعت دارد و یکی از ویژگی های اصلی آن این است که می تواند پذیرای تمام اندازه های کشتی های مسافرتی در جهان باشد.

4

5. بندر دوویل

بندر شهر دوویل به عنوان Port de Plaisance Deauville نیز شناخته می شود. ابن بندر در کمون دوویل، در سمت شمال غربی فرانسه و سواحل کانال انگلیس واقع شده است. یک مجتمع مارینا در بخش مسکونی بندر دوویل ساخته شده است. بندر دوویل در سال 1972 برای جبران اشباع حوضچه قایق ها در پورت مورنی ساخته شد. بندر دوویل می تواند تا 850 قایق تفریحی را در خود جای دهد و 150 اسکله تفریحی برای بازدیدکنندگان دارد.

4 5

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید دادستان کل کشور از مجتمع بندری امام خمینی

ج آبان 7 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، دادستان کل کشور از کارخانه روغن کشی خلیج‌فارس در اراضی پشتیبانی بندر امام خمینی و تاسیسات بندری بازدید کرد و در جریان روند ورود و تخلیه کالا‌های اساسی در این مجتمع بندری قرار گرفت. حجت الاسلام منتظری در دیدار با عادل دریس مدیرکل […]

همچنین بخوانید: