رکورد بی سابقه انتظار کشتی ها در بنادر امریکا

زمان مطالعه: 2 دقیقه



با افزایش تقاضای کالاهای مصرفی و اختلال در زنجیره تامین، ازدحام کشتی ها در بنادر امریکا به رقم بی سابقه ای رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از ای بی سی، بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ؛ رکورد جدیدی از ازدحام کشتی ها در بنادر امریکا را رقم زدند. در حال حاضر 100 کشتی از جمله 70 کشتی کانتینری در لنگرگاه های این بنادر منتظر عملیات تخلیه و بارگیری هستند. 

مجتمع بندری سن پدرو شلوغ ترین بندر برای حمل و نقل کانتینری در ایالات متحده است و پایانه های آن برای پاسخگویی به تقاضای بسیار بالای آمریکا برای کالاهای مصرفی تحت فشار قرار گرفته است. 80 درصد از محصولات مصرفی در ایالات متحده وارداتی هستند و با کاهش هزینه های خدمات حضوری در اثر همه گیری کرونا، امریکایی ها بیش از هر زمان دیگری برای کالاهای مصرفی هزینه کرده اند.

با این حال، تلاش مستمر بنادر امریکا برای جبران حجم محموله از بزرگترین قطب های صادراتی چین کافی نبوده است. تعداد کشتی هایی که در لس آنجلس و لانگ بیچ، در حال تردد یا لنگر انداختن هستند ماه هاست که به طور پیوسته افزایش یافته است و مرتباً رکوردهای جدیدی را ثبت می کند. تا هفته گذشته، تعداد کشتی های در انتظار برای تخلیه و بارگیری به 100 کشتی رسید و رکورد 97 کشتی ماه گذشته را شکست. (در یک دوره ازدحام در بنادر در سال 2014 تنها 12 کشتی در انتظار بودند) همانطور که می توان انتظار داشت، ده ها کشتی دیگر در حال رسیدن به این بنادر هستند و تعداد کشتی های منتظر ممکن است افزایش پیدا کند. 

به دنبال فشار به اپراتورهای ترمینال لس آنجلس و لانگ بیچ، این بنادر با فعالیت به صورت 24 ساعته موافقت کردند. با این حال، انتظار نمی‌رود که طولانی تر شدن ساعات فعالیت بندر بتواند بحران زنجیره تامین را در لحظه حل کند، در این میان مشکلات در محوطه‌های راه آهن، کامیون و انبارها به همان اندازه در بنادر آمریکا جدی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نوسازی ناوگان کشتیرانی؛ کمک شایانی به توسعه بنادر و پسکرانه ها می‌کند/ لزوم حل چالش‌های اجتماعی برای زندگی مردم‌در نوار ساحلی

ی آبان 9 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه ضرورت دارد، توسعه بنادر کشور همه جانبه باشد، تاکید کرد: فعالیت شناورهای رو-رو در بنادر ایران و به ویژه بنادر شمالی کشور می‌تواند به اقتصاد دریا، […]
سید علی حسینی،رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران،توسعه بنادر و پسکرانه ها،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: