اعلام رویکردهای جدید سازمان بنادر و دریانوردی/ عبور از روش جدید تحریم ها همانند عبور از تحریم های قبلی/ ظرفیت سازی های جدید در حوزه دریا برای رونق و ایجاد اشتغال/ توسعه فعالیت های دریایی در سواحل مکران/ ناوگان دریایی جنوب و شمال توسعه می یابد

زمان مطالعه: 4 دقیقه



مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی رویکردهای مورد تاکید این سازمان برای تهیه برنامه حوزه دریایی در راستای اسناد بالادستی را تشریح کرد و گفت: عبور از روش جدید تحریم ها، همانند عبور از تحریم های قبلی در دستورکار این سازمان قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در مراسم تکریم و معارفه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه از تلاش های صورت گرفته توسط محمد راستاد؛ مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی و نیز فعالیت های صورت گرفته توسط بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری تشکر ویژه دارم، اظهارداشت: خدمت به مردم شعار نیست و زمانی که مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی بر این مساله تاکید دارند به طور حتم باید این امر سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه رویکردهای مختلفی برای تهیه برنامه حوزه دریایی در اسناد بالادستی وجود دارد، عنوان کرد: در ابتدای امر شانیتی جز خدمت به مردم نداریم و پس از آن توجه به خانواده محترم شهدا قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر عبور از روش جدید تحریم ها همانند عبور از تحریم های قبلی، افزود: نقش سازمان بنادر و دریانوردی سیاست گذاری، هدایت و حمایت از مخاطبان حوزه دریا و تجار به عنوان خط اول مبارزه با تحریم است.

صفایی با اشاره به دیگر رویکردهای مورد تاکید سازمان بنادر و دریانوردی برای تهیه برنامه حوزه دریایی در راستای اسناد بالادستی، عنوان کرد: ظرفیت سازی های جدید در حوزه دریا برای رونق و ایجاد اشتغال، توسعه ناوگان دریایی جنوب و شمال، جذب، آموزش، صلاحیت و الحاق نیروی انسانی دریایی، توجه جدی به جوانان در حوزه دریایی، طراحی و اجرای ساختارهای پیشگیری از فساد، شفافیت و ارائه خدمت به صورت مجازی، توجه جدی به مباحث ایمنی، حفاظت محیط زیست دریایی و امنیت دریانوردی و ماموریت های نیروهای ارزشی و توانمند نظامی کشور (ارتش و سپاه) از دیگر رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی در آینده است.

وی افزود: ایجاد و توسعه فعالیت های دریایی در سواحل مکران، توجه جدی به تسهیل تجارت با کشورهای همسایه در شمال و جنوب، ارتقاء شاخص های بهره وری، تدوین برنامه حوزه دریا با مشارکت نخبگان و فعالان حوزه حمل و نقل دریایی و نیز توجه به اصحاب رسانه در حوزه دریا از دیگر رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت همکاری با بخش خصوصی و نخبگان دریایی، بیان کرد: قصد داریم، تیم نخبگان دریایی را تشکیل می دهیم تا به بهترین شکل ممکن برنامه ها در حوزه دریایی و بندری را پیش ببریم.

صفایی یادآور شد: فعالان بخش خصوصی بارها از تمام وجود خود مایه گذاشتند و در حالی که می توانستند به راحتی در خارج از کشور فعالیت کنند و آسایش کامل داشته باشند به کشور آمده، سرمایه گذاری کرده و با انجام کار با تحریم مقابله کردند. بنابراین تقویت و حمایت از تجار فعال در حمل و نقل دریایی به منظور تسهیل تجارت با کشورهای همسایه هم در جنوب و هم در شمال، در برنامه است و به زودی شاهد نقش آفرینی در این بخش خواهیم بود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ناوگان دریایی در جنوب و شمال کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم. تلاش می‌کنیم از ظرفیت دریای خزر که تحریم‌ها مشمول آن نمی‌شود، استفاده کنیم و به راحتی با همسایگان شمالی ارتباط برقرار کنیم همچنان که سیاست دولت سیزدهم تقویت ارتباط با آنهاست.  

وی افزود: زمانیکه آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد محاصره دریایی برای ایران بودند و تحریم هایی وضع کردند و در این خصوص، اعلام رای کردند، توانستیم در همراهی با فعالان حمل و نقل دریایی با سختی‌های فراوان از مشکلات عبور کنیم. هم اکنون نیز با تحریم‌هایی که ایجاد می‌کنند به دنبال آن هستند تا با ایجاد مانع در راه‌های دریایی و کریدورهای مختلف، بدون تحریم نانوشته، راه را بن بست کنند که قطعا استراتژی ما  حضور فعالان حوزه دریا و خنثی کردن این تحریم هاست.

صفایی ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در بخش‌های لجستیک، حمل و نقل دریایی و بندری را از موضوعات در دستور کار برشمرد و افزود: سند توسعه دریایی با حضور نخبگان دریایی و با تایید وزیر راه و شهرسازی تدوین و ملاک عمل خواهد بود که در تدوین این سند، حتما از نظرات نمایندگان مجلس که دغدغه آنها رفع مشکلات است استفاده می‌کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه بندر چابهار با همکاری کشورهای همسایه مدنظر قرار گیرد/ سازمان بنادر؛ در حوزه شاخص ها از شرایط مطلوبی برخوردار است

د آبان 10 , 1400
زمان مطالعه: 4 دقیقه معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ضرورت دارد در مسیر تبدیل بنادر کشور به بنادر نسل سوم و چهارم حرکت کنیم، گفت: توسعه سواحل مکران برای کشور امری ضروری است و این مهم با همکاری کشورهای همسایه به […]
شهرام آدم نژاد،معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ،توسعه بندر چابهار، سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: