بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی بنادر هرمزگان/ اتخاذ تدابیر لازم برای مانع‌زدایی از پروژه‌های توسعه‌ای/ شکوفایی اقتصاد دریامحور و رونق بخشی به معیشت ساحل نشینان جنوب کشور

زمان مطالعه: 1 دقیقه



با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و با هدف “اتخاذ تدابیر لازم برای مانع زدایی از پروژه های بزرگ توسعه‌ای ملی” اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه های عمرانی در بنادر و جزایر هرمزگان بازدید می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس با همراهی اعضای این کمیسیون، مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، در این سفر ضمن ارزیابی و اتخاذ تدابیر لازم برای مانع‌زدایی پروژه‌های بزرگ عمرانی توسعه محور، رونق بخشی به معیشت ساحل نشینان جنوب کشور را در دستور کار خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش، بازدید از سه پروژه بزرگ ملی در بندر شهید رجایی شامل احداث سه پست اسکله نفتی، طرح توسعه ترمینال سوم کانتینری و ساختمان مرجع دریایی(به عنوان نماد بارز خودباوری و تجلی دانش فنی و توانمندی متخصصان ایران در پروژه های بندرسازی) و بازدید از آخرین وضعیت پروژه احداث بندرچندمنظوره خمیر(به عنوان طرحی تحول آفرین برای رونق معیشت ساحل نشینان و شکوفایی اقتصاد دریامحور) انجام می شود.  

همچنین بازدید از پروژه های عمرانی و توسعه ای بندر تجاری لنگه در غرب هرمزگان از دیگر برنامه های پیش بینی شده اعضای  کمیسیون عمران مجلس است.

گفتنی است، بیش از 80 درصد عملیات کانتینری، 84 درصد از عملیات نفتی، 60 درصد عملیات غیرنفتی و 97 درصد از جابه‌جایی مسافران و گردشگران دریایی کشور در بنادر و پایانه های دریایی استان هرمزگان صورت می گیرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد دسترسی همه دریانوردان به امکانات بهداشتی و درمانی/ محکومیت حملات ترویستی به کشتی ها در اقصی نقاط جهان

د آبان 10 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه بیست وچهارمین جلسه کمیته سالیانه یادداشت تفاهم منطقه ای اقیانوس هند (IOMOU)درخصوص کنترل و بازرسی کشتی ها، در دو قسمت بررسی اسناد از 27 سپتامبر تا 12 اکتبر 2021 به صورت مکاتبه ای و سپس در تاریخ 25 تا 26 اکتبر 2021 به صورت […]
ایجاد دسترسی همه دریانوردان به امکانات بهداشتی و درمانی/ محکومیت حملات ترویستی به کشتی ها در اقصی نقاط جهان

همچنین بخوانید: