زمان ترانزیت دریایی کانتینر در مسیر اقیانوس آرام 2 برابر شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه



ازدحام در زنجیره تامین کالا، باعث شده زمان ترانزیت دریایی کانتینر در مسیر اقیانوس آرام از 18 روز به 36 روز افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین وورلد، به عنوان یکی دیگر از نشانه‌های بحران کشتیرانی در اقیانوس آرام، داده‌های جدید نشان می‌دهد که زمان ترانزیت بین چین و بنادر سواحل غربی آمریکای شمالی دو برابر شده است. به رغم اقدامات و ابتکارات اخیر با هدف کاهش ازدحام ایجاد شده، تعداد کشتی های در انتظار همچنان به رکوردهای جدیدی در بنادر آمریکای شمالی رسیده و انتظار کاهش مدت زمان ترانزیت در آینده نزدیک وجود ندارد.

طبق گزارش مرین اکسچنج، تعداد کشتی هایی که منتظر ورود به بنادر امریکا هستند دوباره به سطح بی سابقه ای رسیده است که چالش های پیش رو را برجسته می کند؛ این برای برای اولین بار است که 100 کشتی در انتظار ورود به بنادر کالیفرنیای جنوبی هستند.

بر اساس یک تحلیل جدید از حمل و نقل کالای Shifl، از نیمه دوم ماه می 2021 تا آغاز اکتبر 2021، میانگین زمان ترانزیت از بنادر چین به بنادر سواحل غربی آمریکای شمالی از 19 به 36 روز افزایش یافته است.

Shabsie Levy، بنیانگذار و مدیر عامل Shifl، در مورد داده های ارائه شده گفت: معمولا بین 16 تا 18 روز زمان لازم است تا یک کشتی از بنادر پایه چین مانند شانگهای، نینگبو به بنادر سواحل غربی ایالات متحده برسد و محموله را تخلیه کند لذا افزایش زمان ترانزیت و حمل و نقل به 36 روز، فعالیت را برای مشاغل وابسته به زنجیره تامین بسیار مشکل می کند.

افزایش دو برابری زمان حمل و نقل از بندر به بندر تنها بخشی از مشکل است. با تأخیر بنادر به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در پسکرانه، کانتینرها با کندی جابجایی مواجه شده و ترانزیت زمینی تأخیر پیدا کرده است؛ در این میان انتظار 2 تا 3 هفته ای برای تخلیه کشتی های رسیده به بندر، مشتریان و صاحبان کالا را سردرگم کرده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طراحی و ساخت اولین کشتی مسافربری با سوخت هیدروژن

د آبان 10 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه اولین کشتی مسافربری با ظرفیت 120 مسافر، 16 خودرو و قابلیت استفاده از سوخت هیدروژنی در آبهای اروپا، آماده بهره برداری می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از ماریلینک، طراحان اروپایی در حال تلاش برای توسعه […]
طراحی و ساخت اولین کشتی مسافربری با سوخت هیدروژن

همچنین بخوانید: