بندر شهید رجایی؛ مسیر توسعه‌ای خوبی را طی می‌کند/ راهکارهای قانونی مجلس برای توجه بیشتر به اقتصاد دریامحور/ ضرورت بهره حداکثری از ظرفیت دریا برای کمک به معیشت مردم ساحل‌نشین

زمان مطالعه: 1 دقیقه



رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه” بندر شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری و کانتینری کشور، مسیر خوبی را طی می‌کند، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی بنا دارد با اتحاذ راهکارهای قانونی و سیاستگذاری تقنینی، به اقتصاد دریامحور توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،محمدرضا رضایی کوچی؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که به اتفاق اعضای این کمیسون برای بازدید از پروژه‌های بزرگ ملی بندری و دریایی در استان هرمزگان حضور دارند، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا نگاه و توجه دولت و مجلس به دریا و اقتصاد دریایی بیش از گذشته شود.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه باید از طرفیت دریا برای کمک به معیشت مردم ساحل‌نشین، استفاده بیشتری ببریم، افزود: بندر شهید رجایی، به لحاظ توسعه‌ای، مسیر خوبی را طی می‌کند و می‌تواند به عنوان بند استراتژیک، با بنادر همسایه رقابت جدی داشته باشد.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه” دریا، امروز ارزان‌ترین مسیر حمل و نقل است”، اظهار داشت: خوشبختانه فازهای توسعه‌ای جدیدی در بندر شهید رجایی، پیش‌بینی شده و توسط سازمان بنادر و دریانوردی، در دست اجرا است.

وی با اشاره به تغییر نسل بنادر و تغییر سایز کشتی‌ها، تاکید کرد: مترتب با تغییرات نسلی در بنادر و اندازه شناورها در سطح بین‌المللی، بنادر ایران نیز باید توسعه یافته و مجهز شوند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عزم مجلس برای افزایش سهم دریا در اقتصاد کشور به ۱۰ درصد

س آبان 11 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی، از تلاش مجلس دوازدهم برای افزایش سهم دریا در اقتصاد کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، منصور آرامی؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی […]
عزم مجلس برای افزایش سهم دریا در اقتصاد کشور به ۱۰ درصد

همچنین بخوانید: