پهپاد «سیمرغ» هدف متحرک در آب‌های دور دست را نقطه‌زنی کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار سید محمد موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش اظهار کرد: در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، پهپاد ایرانی سیمرغ با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن ایرانی، اهداف خود را در آب‌های دوردست مورد حمله و اصابت قرار داد.

وی تصریح کرد: پهپاد بومی سیمرغ نیروی دریایی ارتش با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن موفق به انهدام یک هدف متحرک شناوری در آب‌های دوردست با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن تماماً ایرانی شد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ افزود: اجرای عملیات گشت و شناسایی شبانه توسط پهپاد سیمرغ و همچنین پهپادهای یسیر نیروی دریایی ارتش نیز از جمله دیگر اقدامات اجرا شده در این مرحله از رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش بود.

امیر موسوی به نقش جوانان و نخبگان کشور در توسعه توانمندی‌های دفاعی اشاره کرد و گفت: آرایه‌های دفاعی پر ترکیبی که امروز در ارتش برای مقابله با دشمنان تدارک دیده شده است، همگی به دست متخصصان جوانی به وجود آمده که در سازمان‌های نیروهای مسلح و دیگر سازمان‌ها مشغول جهاد علمی و تحقیقاتی هستند و امروز نیز در طلیعه گام دوم انقلاب هزاران نفر از این جوانان و نیروهای نخبه مجاهدانه برای اعتلای نام ایران اسلامی در تلاش‌اند.

سامانه ۱۵ خرداد با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ با ذکر این نکته که در فاز بعدی رزمایش هدف هوایی متخاصم که قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشت، ابتدا توسط سامانه‌های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش کشف و سپس با هماهنگی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور به منظور درگیری به سامانه بومی ۱۵ خرداد واگذار شد، گفت: سامانه پدافندی ۱۵ خرداد از جمله سامانه‌های پدافندی بومی و ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در رزمایش‌های اخیر نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفت و موفق شد هدف هوایی را سرنگون کند.

وی افزود: کشف اهداف ریزپرنده و اجرای تیراندازی زمین به هوای شبانه توسط سامانه‌های توپ‌خانه‌ای علیه اهداف هوایی متخاصم از جمله اقداماتی بود که در این مرحله از رزمایش توسط نیروی پدافند هوایی ارتش اجرا شد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰، اجرای عملیات رهگیری هوایی پرنده‌های متخاصم توسط پهپاد کرار رهگیر را از دیگر سناریوهای اجراشده در این مرحله از رزمایش برشمرد.

امیر دریادار موسوی با بیان اینکه هواپیمای اف ۴ نیروی هوایی ارتش با پرواز شبانه اقدام به فلر ریزی در منطقه عمومی رزمایش به منظور پشتیبانی از نیروهای سطحی خواهد کرد، گفت: همچنین یگان‌های توپخانه، زرهی، بالگردی و پهپادی نیروی زمینی ارتش، با اجرای آتش علیه نیروهای حمله ور در نقش دشمن، اهداف مورد نظر را با موفقیت منهدم کردند.

وی خاطرنشان کرد: خلاقیت و نوآوری‌های دفاعی از جمله موضوعاتی است که همواره در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و به همین منظور طی سال‌های اخیر با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در نقش هواپیمای رهگیر توانسته‌ایم اقتدار دفاعی کشور در حراست از مرزهای هوایی را با هزینه‌هایی کمتر از گذشته به نمایش بگذاریم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تداوم هوای شرجی و مرطوب در شهر‌های ساحلی خوزستان

ی آبان 16 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه محمد سبزه زاری در گفتگو با مرین‌پرس افزود: میزان رطوبت در شهر بندری شادگان ۱۰۰ درصد، ماهشهر ۹۲، هندیجان ۸۲، آبادان و خرمشهر ۷۷ درصد ثبت و گزارش شده است. وی گفت: این وضعیت جوی در دو روز آینده با شدت و ضعف تداوم دارد که […]

همچنین بخوانید: