آغاز داکینگ همزمان یدک کش و بارج مقابله با آلودگی آب دریا در بندر شهیدرجایی/ تعمیر 10 شناور با کاربری های مختلف در نیمه نخست سال جاری

زمان مطالعه: 1 دقیقه



عملیات داگینگ(از آب‌گیری شناور) همزمان یدک‌کش اعزامی از سیستان و بلوچستان و بارج مقابله با آلودگی آب دریا بر روی سرسره تعمیراتی بندرشهید رجایی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، یدک کش پرقدرت “ثوره” اعزامی از بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برای انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی و سیستم رانش بر روی سرسره تعمیراتی در بندرشهید رجایی مستقر شده تا علاوه بر خدمت‌رسانی به شناورهای بنادر هرمزگان سایر بنادر نیز از این خدمات بهره مند شوند.

این یدک کش با قدرت سه هزار اسب بخار دارای۳۲ مترطول، 9 متر عرض و سه متر آبخور است.

همچنین تعمیرات بارج مبارزه با آلودگی آب دریا موسوم به “شهید طیاری” متعلق به استان هرمزگان آغاز شده؛ عملیات اجرایی تعمیرات اساسی آن در راستای دوجداره کردن کف شناور و مناسب‌سازی این بارج به منظور حمل سوخت و سایر موادنفتی است. 

طول این بارج با آبخور 2 متر وحدود ۳۳مترو 12 مترعرض است؛ بارج یادشده علاوه بر قابلیت شرکت درعملیات مبارزه با آلودگی آب دریا امکان حمل و نگهداری انواع مواد سوختی را داراست. 

در نیمه نخست امسال 10 فروند شناور و یدک‌کش در بخش تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تعمیر و به چرخه ناوگان خدمات دریایی کشور الحاق شده‌اند.

از سوی بخش تعمیرات شناور‌های بندر شهید رجایی قابلیت آن را دارد که هر ماه 2 فروند یدک‌کش و شش فروند شناور کوچک را همزمان تعمیر و وارد چرخه خدمات حمل و نقل تجاری و مسافری کند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دو سوم کشتی های کانتینری در دنیا از برنامه زمانبندی خود عقب هستند

د آبان 17 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه با وجود تدابیر درنظرگرفته شده از سوی شرکت های بزرگ حمل و نقل دریایی، بسیاری از خطوط کشتیرانی همچنان از برنامه زمانبندی حرکت کشتی های خود عقب هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی، ازدحام […]
کشتی، کانتینر،حمل و نقل دریایی،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: