فرماندار: تولید کنندگان ماهی در خلخال حمایت نمی‌شوند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایرنا ، مسعود یگانه روز سه‌‍شنبه در جلسه ستاد تسهسل و رفع موانع سرمایه‌گذاری خلخال افزود: در سال‌های اخیر با اینکه سرما و شیوع کرونا خسارت قابل توجهی به بخش شیلات این شهرستان وارد کرد ولی هیچ‌گونه حمایتی از فعالان این بخش صورت نگرفته است.

سرپرست فرمانداری خلخال اظهار کرد: در جریان بارش برف سنگین بهمن ماه سال ۹۸ در این شهرستان علاوه بر وارد شدن خسارت به همه مزارع و استخرهای پرورش ماهی، تا به امروز ریالی کمک برای جبران بخشی از این خسارت به پرورش دهندگان ماهی پرداخت نشده است.

یگانه با بیان اینکه در حال حاضر خوراک ماهی  و مواد اولیه استخرهای پرورش ماهی قزل آلا در خلخال بدون یارانه دولتی و با نرخ آزاد تهیه می‌شود، بیان کرد: این امر موجب افزایش هزینه‌های پورش ماهی و در نتیجه افزایش قیمت آن می‌شود.

او افزود: تعرفه آب و برق مصرفی تولیدکنندگان ماهی در خلخال نیز مطابق با تعرفه‌های مناطق برخوردار کشور محاسبه می‌شود و این امر موجب زیان‌دهی اکثر فعالان در بخش پرورش ماهی این شهرستان شده است.

وی گفت: در حالی که در سال‌های قبل از شیوع کرونا بخشی از بچه ماهی استخرها و مزارع پرورش ماهی از سوی اداره کل شیلات استان اردبیل تامین می‌شد در ۲ سال گذشته این اقدام متوقف شده است.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری خلخال اظهار کرد: عدم حمایت از فعالان بخش تولید و پرورش ماهی در این شهرستان موجب شده تا چندین واحد تولید ماهی تعطیل شده و میزان تولید آبزیان در این شهرستان نیز افزایش نیابد.

یگانه اظهار کرد: با وجود برخورداری از ۱۹ شاخه رودخانه فصلی و تعداد قابل توجهی چشمه و همچنین برخورداری از منابع آبی سطحی مختلف؛ سهم تولید ماهی سالانه این شهرستان ۳۵۰ تن در سال است که از  ۱۲ استخر پرورش ماهی سردابی قزل‌آلا ، سه مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی و ۸۰ استخر دو منظوره کشاورزی تولید می‌شود.

خلخال در جنوب اردبیل واقع شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آب ‌شیرین کن هسته ‌ای چاره حل مشکل بی‌ آبی سیستان و بلوچستان

س آبان 18 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران از لزوم بکارگیری فناوری هسته‌ ای برای حل مشکل بی ‌آبی در استان‌ های بی ‌آب ایران از جمله سیستان و بلوچستان گفت. به گزارش مرین‌پرس، معضل بی‌ آبی در استان محروم سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر به لطف […]

همچنین بخوانید: