حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار از جامعه صیادان سواحل مکُران

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایرنا، آنطور که صیادان حوزه سواحل مکران می‌گویند؛ هرساله با آغاز فصل صید و صیادی، کاهش قیمت ماهی یکی از نگرانی‌های مهم آن‌ها در برگشت از دریا بوده و افرادی سعی می‌کنند که قیمت ماهی با کاهش قابل توجهی همراه شود، این اتفاق همه زحمات صیادان را به هدر داده و موجبات ضرر و زیان مالی آن‌ها را فراهم می‌کند.

از آنجا که اتحادیه تعاونی‌های صیادان سیستان و بلوچستان با انتشار مطلبی در شبکه‌های اجتماعی از ورود سازمان منطقه آزاد چابهار به موضوع حمایت از صیادان حوزه سواحل مکران قدردانی کرده است برآن شدیم تا جزئیات بیشتری در این خصوص دریافت و به مخاطبان ارائه کنیم، بنابراین با سخنگوی سازمان منطقه آزاد چابهار تماس گرفتیم.

حسام‌الدین یوسفی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با نمایندگان جامعه ۲۵ هزار نفری صیادان شهرستان‌های چابهار، کنارک، زرآباد و  دشتیاری گفت: منطقه آزاد چابهار از این پس با پشتیبانی و حمایت از این جامعه بزرگ بنا دارد با کمک برای ایجاد صندوق صید و توسعه صیادی ، صیادان را به‌خصوص در فصل صید، حمایت کند.

وی افزود: متاسفانه طی چند سال اخیر، واسطه‌ها (دلال‌ها) با یک هماهنگی خاصی برای کاهش قیمت ماهیان صید شده تلاش می‌کنند تا به سود حداکثری برسند و صیادان را در شرایطی قرار دهند که هر نرخ و قیمتی که (از سوی واسطه‌ها) اعلام می‌شود را بپذیرند.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با نگاه و رویکرد حمایتی این سازمان، از این پس با محوریت شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت صید صنعتی منطقه آزاد چابهار، آبزیان صید شده توسط فعالان این بخش به نوعی، خرید تضمینی و حمایتی خواهد شد تا نوسانات قیمتی احتمالی، مدیریت شود.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی صیاد مارکت برای تامین مایحتاج ضروری صید که به آن «ماچله» می‌گویند، در ۲  بسته حمایتی ۱۹۵ و ۵۰۰ میلیون تومانی در قالب تسهیلات بانکی بدون سود با موعد تسویه سه ماهه، تشکیل صندوق صید توسط صیادان و تعریف پروژه سرمایه‌گذاری پشتیبان تا سه برابر میزان منابع صندوق توسط سازمان و پیگیری تشکیل بورس تن‌ماهی از جمله مصوبات نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با نمایندگان جامعه صیادان منطقه مکران بود.

یوسفی با بیان اینکه نشست ذکر شده در محل یکی از لنج‌های بندر صیادی «رمین» برگزار شد گفت: در این نشست محمداکبر چاکرزهی و محسن‌علی گلشنی اعضای هیات مدیره منطقه آزاد چابهار، محمد شهلی‌بر مدیر کل شیلات استان و نمایندگان جامعه صیادی شهرستان‌های چابهار، کنارک ، زرآباد و دشتیاری حضور داشتند.

حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار از جامعه صیادان سواحل مکُران

براساس آخرین آمارها یکهزار و ۲۶۵ فروند قایق فایبرگلاس، ۱۶۳ فروند قایق چوبی، ۴۳۶ فروند لنج یخی و ۵۲۴ فروند لنج سردخانه‌دار با ۲۵ هزار صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه سواحل مکران جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اسکله اختصاصی نیاز جدی قایق‌های صیادی بندر دیر

چ آبان 19 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش ایرنا، دیر (dayyer) استان بوشهر به عنوان بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور دارای حدود ۲ هزار صیاد است که با ٢۱۳ فروند قایق به صید و ماهیگیری و امرار معاش خود و خانواده هایشان از این طریق می پردازند، اما امکانات بندری برای شمار زیادقایق های صیادی و نیروهای […]

همچنین بخوانید: