امسال تولید ماهی استان اردبیل به بیش از ۱۰ هزار تن می‌رسد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایرنا، سیف‌اله تیزرو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اینکه اردبیل در زمینه آبزی‌پروری و میزان تولید انواع ماهی جزو استان‌های غیرساحلی بوده و در جایگاه هجدهم کشوری قرار دارد اما مصرف سرانه ماهی در استان در حد متوسط کشوری است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در حال حاضر وارد کننده ماهی است و تولید این استان کفاف نیاز مردم این استان را نمی‌کند، اظهار کرد: تلاش شده تمام گونه‌های پرورش رایج ماهی از قزل‌آلای رنگین‌کمان گرفته تا کپور و آمور و گونه‌های مختلف ماهیان در مراکز پرورش آبزیان استان پرورش یابد و به بازار مصرف برسد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل سرانه مصرف ماهی در استان را ۱۱ کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: با اینکه قیمت آبزیان در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه های تولید بالا رفته اما اداره کل شیلات نهایت سعی خود را برای افزایش تولید و مصرف سرانه انجام می دهد و از تولید کنندگان حمایت های لازم را می کند.

وی با اشاره اینکه در شمال استان رودخانه ارس و در جنوب این استان قزل‌اوزن از منابع مهم برای تولید ماهی بشمار می‌رود، بیان کرد: پس از خوزستان بیشترین مراکز پرورش ماهیان گرمابی در استان اردبیل واقع شده است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به فعال کردن ۳۰ طرح نیمه‌تمام آبزی‌پروری و یا راکد اضافه کرد: طرح‌های خوبی مانند ایجاد شهرک ماهیان زینتی در اردبیل جهت ساماندهی مراکز و کارگاه‌های فعال سطح شهر با قابلیت اشتغال‌زایی برای ۴۰۰ نفر و با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون قطعه در روستای سامیان و همچنین پرورش ماهیان خاویاری در شمال استان در دست اقدام است.

تیزرو گفت: امیدواریم با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها علاوه بر افزایش تولید شاهد افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان باشیم.

وی با بیان اینکه تمامی سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه توسط بخش خصوصی انجام شده است، افزود: هم اکنون ۵۰۰ واحد پرورش ماهی اعم از استخرها، دریاچه‌ها، آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی در نقاط مختلف استان فعال است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۵ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

د آبان 24 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از بوشهر، بهروز قره بیگی با اشاره به ارتباط تجاری گمرک بوشهر با ۶۰ کشور جهان اظهار داشت: آمار تجارت گمرکات استان بوشهر تا پایان مهر ماه سال جاری نشان می‌دهد، ۶۰ کشور مختلف از طریق گمرکات این استان با کشورمان مرآوده تجاری […]

همچنین بخوانید: