استاندار : بخش شیلات محور توسعه در هرمزگان است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مهدی دوستی سه شنبه شب در نشست بررسی طرح های شهرک های کشاورزی و شیلاتی هرمزگان، اظهار داشت: این استان موقعیت بی نظیری برای فعالیت های شیلاتی از جمله پرورش میگو و ماهی دارد و باید برنامه‌ها به گونه ای تدوین شود که با حفظ ذخایر و منابع پایه، توسعه فعالیت‌های شیلاتی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه تسهیل در اجرای طرح های شیلاتی هرمزگان  نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا خواهد کرد، گفت: باید به سرعت واحدهای صنعتی شیلاتی که راکد و یا نیمه فعال هستند، شناسایی و جهت فعالیت این واحدها با ظرفیت کامل برنامه ریزی شود.

دوستی با اشاره به پروژه بزرگ پرورش میگوی سایت مهرگان در شهرستان بندرلنگه، افزود: باید پیش بینی‌های لازم جهت راه اندازی صنایع جانبی این مجموعه شامل سورتینگ، بسته بندی، سردخانه و زنجیره ارزش از تولید تا مصرف در نظر گرفته شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: در راه اندازی این شهرک شیلاتی باید از فناوری های به روز و دانش نوین در زمینه پرورش میگو استفاده شود.

دوستی در این نشست توسعه زیرساخت های شهرک های کشاورزی با هدف توسعه گلخانه ها، نخیلات و میوه های گرمسیری و توسعه آبزی پروری، دام و طیور را نیز بسیار مهم دانست و بر توسعه فعالیت های این بخش تاکید کرد.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

ظرفیت تولید ۱۱۳هزار تن انواع ماهیان دریایی در قفس،۵۰ هزار هکتار زمین‌های مناسب برای تولید میگوی پرورشی با امکان تولید۲۰۰ هزارتن در سال، وجود زمین‌های جدید پرورش ماهیان خاویاری در آب‌های داخلی استان، پرورش ماهیان گرمابی و تیلاپیا، امکان تولید و پرورش خیار دریایی، گیاهان دریایی و صدف‌های مرواریدساز، آرتمیا، لابستر از جمله ظرفیت‌های آبزی‌پروری هرمزگان است که به گفته کارشناسان حوزه کشاورزی می توان از این ظرفیت ها جهت ارزآوری هر چه بیشتر و جایگزینی با نفت استفاده کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مهم‌ترین اهداف سرمایه‌گذاری قرقیزستان در بندر شهیدرجایی

س آبان 25 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ترانزیت کالا و بهره‌مندی از توانمندی لجستیکی ایران از مهم‌ترین اهداف قرقیزستان برای سرمایه‌گذاری در بندر شهیدرجایی است، گفت: طرف قرقیزستانی به منظور جابجایی ۵ میلیون تن کالا از بندر شهیدرجایی در […]

همچنین بخوانید: