برنامه سازمان بنادر برای لایروبی بنادر با استفاده از فناوری علوم مکانی/ تهیه دستورالعمل سرویس کمک رسانی دریایی/ عملیاتی کردن سیستم توسعه هواشناسی کاربردی دریایی؛ با هدف ارتقاء ایمنی دریانوردی/ آخرین وضعیت مدیریت اجرای الزامات آب توازن کشتی‌ها در ایران

زمان مطالعه: 3 دقیقه



مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت دستورالعمل سرویس کمک رسانی دریایی، سیستم توسعه هواشناسی کاربردی دریایی، مدیریت اجرای الزامات آب توازن کشتی‌ها و برنامه این سازمان برای لایروبی بنادر ایران را تشریح کرد.

نادر پسنده در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای انجام لایروبی های بنادر با استفاده از فناوری علوم مکانی در محیط GIS،‌ اظهار داشت: برنامه ریزی برای انجام لایروبی های بنادر مستلزم داشتن یک برنامه مبتنی بر مهندسی لایروبی است که این موضوع در قالب فناوری علوم مکانی در محیط GIS در حال پیگیری است و انجام لایروبی سال اول قرارداد اجاره شناورها به منظور تأمین ایمنی آبراه نیز بر همین اساس محاسبه، ابلاغ و اجرایی شده است.

وی به تهیه دستورالعمل سرویس کمک رسانی دریایی (MAS) و اجرایی کردن این سرویس اشاره کرد و افزود: سازمان بین المللی دریانوردی قطعنامه ای در مورد ارائه سرویس خدمات کمک رسانی دریایی به تصویب رساند و در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی به منظور ارائه تمامی خدمات کمک رسانی دریایی در آب‌های تحت حاکمیت، اقدام به اخذ مشاور کرد و با برگزاری جلسات کارشناسی متعدد موفق به تهیه طرح نهایی ارائه سرویس کمک رسانی دریایی در مراکز جستجو و نجات دریایی شد که پس از تایید نهایی جهت تصویب به هیات عامل سازمان ارسال می‌شود.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد عملیاتی کردن سیستم توسعه هواشناسی کاربردی دریایی (تهک)، عنوان کرد: با هدف ارتقاء ایمنی دریانوردی و نظر به نقش مهم و اساسی هواشناسی دریایی در تحقق این مهم، با همکاری سازمان هواشناسی کشور، نیاز دریانودارن و ذی‌نفعان دریایی به گزارشات هواشناسی دریایی احصاء و در همین رابطه مراتب تدوین سند جامعی متناسب با شرایط جوی دریایی هر بندر، جهت تولید و پخش پیام‌ها، اخطاریه ها و توصیه های هواشناسی دریایی در قالب دستورالعمل توسعه هواشناسی کرابردی (تهک) تهیه و به بنادر ارسال شد.

پسنده در رابطه با مدیریت اجرای الزامات آب توازن کشتی ها از طریق تولید دستگاه تصفیه D2 توسط شرکت دانش بنیان و آمادگی ناوگان دریایی جهت نصب تجهیزات جدید، اظهار داشت: در راستای کنوانسیون مدیریت آب توازن و با توجه به الزام آیمو به نصب و استفاده از سیستم پردازش آب توازن (استاندارد D2 ) روی تمامی کشتی ها از سال 2022 با حمایت و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت دانش بنیان ایرانی اقدام به طراحی و تولید کننده دستگاه تصفیه آب توازن کرده است.

وی ادامه داد: بنابر هماهنگی صورت گرفته و ارائه اسناد مربوطه، در حال حاضر تاییدیه اولیه گزمپ (آژانس تخصصی موضوع و زیرنظر آیمو) برای دستگاه مذکور اخذ و موضوع در قالب سند از سوی ایران جهت طرح در اجلاس هفتاد و هفتم کمیته حفاظت محیط زیست دریایی آیمو ارجاع شده است.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شرکت دانش بنیان مذکور در حال آماده سازی شرایط برای اخذ تاییدیه ثانویه و نهایی آیمو است، گفت: علاوه بر این، اخذ تأییدیه ثانویه آیمو برای دستگاه تولید شده توسط شرکت دانش بنیان طراح و سازنده دستگاه پردازش آب توازن از طریق مبادی ذیربط در آیمو پیگیری شد و همچنین آماده سازی شرایط تست زمینی دستگاه مربوطه در یکی از بنادر استراتژیک کشور، مدنظر قرار گرفت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازار محصولات و خدمات دیجیتال دریایی به ۱۵۹ میلیارد دلار رسید

چ آبان 26 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ ارزش بازار جهانی محصولات و خدمات دیجیتال دریایی در سال ۲۰۲۱ برابر با ۱۵۹ میلیارد دلار آمریکا است که ۱۸ درصد بیشتر از پیش بینی‌های قبل از همه گیری است.بر اساس گزارشی که توسط بخش تحقیقاتی اینمارست منتشر شده است؛ شیوع Covid-۱۹ مقارن ایجاد […]

همچنین بخوانید: