روند اجرایی مطلوب پروژه‌های سرمایه‌گذاری بندر امام خمینی(ره)

زمان مطالعه: 3 دقیقه



مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دومین روز بازدیدهای میدانی خود از روند اجرای پروژه‌های در دست‌ اقدام در بندر امام خمینی(ره)، پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری در پسکرانه‌ها و محوطه‌های بندری را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی با همراهی اعضای هیات عامل و مدیران‌‌ کل این سازمان، از پروژه‌های احداث کارخانه فرآوری، تصفیه و بسته‌بندی روغن‌ خوراکی؛ احداث سیلوی ذخیره و نگهداری غلات؛ تعمیرات اساسی اسکله‌های ۱۱ و ۱۲؛ لایروبی کانال خور موسی و تعمیرات اسکله‌های ۲۷ و ۳۴ در بندر امام خمینی(ره) بازدید کرد.

براساس این گزارش، مجموع اعتبارات پروژه‌های توسعه‌ای در بندر امام(ره) بالغ بر ۲‌هزار میلیارد تومان است که اغلب بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بر اساس برنامه زمان‌بندی انتظار می‌رود بخشی از این پروژه‌ها تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسند. با بهره برداری از این پروژه‌ها شرایط بسیار مناسب‌تر و بهتری برای تردد در بندر امام خمینی(ره) حاصل می‌شود و همچنین به واسطه استفاده از جاده کمربندی، از بار ترافیک کاسته خواهد شد.

 

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه کارخانه فرآوری دانه‌های روغنی و خوراک دام و طیور

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادمه سفر به خوزستان؛ از پروژه کارخانه فرآوری دانه‌های روغنی و خوراک دام و طیور با پیشرفت ٣٠ درصدی و بازدید از چهار باب انبارهای نگهداری غلات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به متراژ ٣٢ هزار مترمربع به ارزش ۶٢٠  میلیارد ریال که به روش جدیدی احداث و موجب ارتقای بهره‌وری شده است، بازدید کرد.

بازدید از روند احداث پروژه کارخانه فرآوری روغن خوراکی و تولید خوراک دام و طیور به ارزش ٢١٧٠ هزار میلیارد ریال که در مرحله تحکیم بستر قرار دارد، از دیگر برنامه‌های بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندرامام(ره) بود.

احداث کارخانه فرآوری، تصفیه و بسته‌بندی روغن‌ خوراکی یکی دیگر از پروژه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری بندر امام است که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال‌زایی مستقیم ۱۵۰ نفر در دست اجرا و تکمیل است.

بر اساس این گزارش، پروژه احداث سیلوی ذخیره غلات بندر امام(ره)، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام این پروژه، سیلوهایی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و با اشتغال‌زایی ۵۰ نفر، خواهیم داشت.

 

عملیات لایروبی در آبراه استراتژیک خورموسی

عملیات لایروبی در آبراه استراتژیک خورموسی با اعتباری در حدود ۴ هزار و ۲۰۰میلیارد ریال است که سبب ارتقای ایمنی و تسهیل تردد کشتی‌ها با تناژ بسیار بالا در آبراه خورموسی و واردات کالاهای اساسی می‌شود .

براساس این گزارش، لایروبی کانال خور موسی ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطابق برنامه، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب لایروبی در این کانال صورت می‌گیرد.

بازدید از پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های ٢٧ تا ٣۴ مجتمع بندری امام

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از روند احداث پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های ٢٧ تا ٣۴ مجتمع بندری امام خمینی(ره) که با اعتباری معادل ۵۴٨ میلیارد ریال با هدف تقویت و ارتقای توان باربری اسکله‌ها در دست اجرا  است، دیدن کرد.

تعمیرات اساسی اسکله‌های ۲۷ و ۳۴ با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، روند اجرایی بسیار خوبی دارد.

افزایش ظرفیت باربری اسکله‌ها از تناژ ۴۰ هزار تنی به ۸۰ هزار تن؛ استفاده از پوشش حفاظتی ضد یون کلر و اجرای تیر تقویتی در دهانه انتهایی عرشه متصل به تونل از جمله اهداف پروژه تعمیرات اسکله‌های ۲۷ و ۳۴ است.

 

احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر امام(ره)

احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژ‌ه‌های قابل توجه بندر امام(ره) است. این امر به منظور مدیریت ورود و خروج  کشتی‌ها و ارتقای ایمنی دریانوردی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاوشگر خلیج فارس با فناوری از محیط‌زیست دریایی حفاظت کرد

چ آبان 26 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه با تولید شناور کاوشگر خلیج فارس، طرح پنج ساله پایش ساحلی و فراساحلی خلیج فارس و دریای عمان با شتاب بیشتری توسعه می‌یابد. به گزارش مرین‌پرس، ابوالفضل صالح، مدیر علمی کاوشگر خلیج فارس، مدیر برنامه پایش خلیج فارس و دریای عمان با شناور کاوشگر خلیج فارس و عضو […]

همچنین بخوانید: