سه دلیل عمده برای عدم عزیمت رانندگان کامیون به بنادر جنوبی و رسوب کالا

زمان مطالعه: 3 دقیقه




مرین‌پرس


یک کامیوندار خود راننده که در بخش حمل کالاهای اساسی از بنادر فعالیت می کند، در خصوص دلایل عدم جذب ناوگان مورد نیاز جهت حمل کالاهای اساسی از بنادر به ویژه بندرعباس گفت: باید به این نکته اذعان داشت که اکثریت رانندگان بر خلاف تصور عموم مسئولان گرچه از تحصیلات آکادمیک برخوردار نبوده و از دوران نوجوانی مشغول به کار و کسب تجربه به صورت عملی شده اند اما در محاسبه هزینه فرصت خبره هستند، لذا با در نظر گرفتن کلیه شرایط بارگیری و تخلیه اقدام به انتخاب بار می نمایند، بر همین اساس مدت زمان بارگیری و تخلیه هر کالایی از اولویت های جذابیت در انتخاب بار است.

به گزارش مرین‌پرس، نوید خیرمند با تاکید بر این که سیستم ناکارآمد اسکله شهید رجایی که قطعی های مکرر سیستم باسکول و گیت های خروجی از نمونه های بارز آن است در هر سرویس آسایش روانی رانندگان را مخدوش نموده است، افزود: شیوه بارگیری با تجهیزات فرسوده همچون مکنده های غلات «مانگوم» نیز از عوامل دیگریست که بعضاً صفوف طولانی در محوطه اسکله را رقم زده است.

او این مطلب را در کانال تلگرامی خود بیان کرد و ادامه داد: البته بارها مشاهده شده که یا به دلیل فقدان همین دستگاه ها و یا صرفه جویی در اجاره آن، یک کشتی صرفاً با یک مانگوم و یا جرثقیل سیار در حال تخلیه است که ضمن اتلاف وقت رانندگان باعث تحمیل هزینه حق توقف به صاحبین کالا می شود.

بیشتر بخوانید:



این راننده عنوان کرد: در چنین شرایطی رانندگان ترجیح می دهند یا بارهایی را انتخاب کنند که خارج از اسکله بارگیری شود و یا به شهرهای نزدیک از جمله سیرجان و یا نهایتاً تردد یکسر خالی تن دهند که گرچه در ظاهر درآمد کمتری نصیبشان می کند ولی با حذف توقف های مذکور بخشی از این کاهش درآمد جبران می‌شود و همچنین آسایش روح و روانی به همراه دارد  لذا می طلبد که یا موانع این اتلاف وقتها مرتفع گردد و یا نرخ کرایه به اندازه ای بالا رود که ریسک این توقفها توجیه اقتصادی داشته باشد.

خیرمند خاطرنشان کرد: تقریباً تمام انبارهای تخلیه کالای اساسی تا پایان ساعات اداری اقدام به تخلیه کرده و نه ثبت ساعتی جهت پرداخت حق توقف می کنند و نه در صورت ثبت، به بهانه دولتی بودن کالا حق توقفی به رانندگان پرداخت می شود ، در صورتی که توقع این است که دولت در رعایت حقوق قانونی رانندگان و عدل و انصاف الگوی صاحبان کالای خصوصی باشد.

به گزارش مرین‌پرس، او گفت: در شرایطی که مسئولان حاکمیتی دم از جنگ اقتصادی می زنند، برازنده نیست  چند کارمند و کارگر انبار پس از اتمام ساعت اداری به کانون گرم خانواده رفته و رانندگان مظلوم که همیشه در خط مقدم این جنگ اقتصادی بوده اند در سرما و گرما اسیر یک کابین ۲ متری باشند.

این راننده افزود: از آخرین بروزرسانی شاخص تن کیلومتر بیش از ۶ ماه گذشته و کامیونداران و رانندگان علیرغم افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه های نگهداری ناوگان از جمله روغن و لاستیک همچنان مجبور به حمل کالا با کرایه قبلی هستند، گرچه در کالاهای اساسی بعضاً افزایش قیمتی در نظر گرفته شده ولی کرایه های پایین در مسیرهای رفت انگیزه فعالیت حداکثری را سلب نموده است که می طلبد، جنابعالی به استناد بند «ب» مصوبه ۲۰۹ شورایعالی ترابری نسبت به بروزرسانی نرخ شاخص اقدام شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تردد سالانه ۵۰ هزار فروند کشتی در بنادر ایران

پ آبان 27 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه مرین‌پرس مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در بخش مقابله با تحریم باید عملکرد مطلوبی داشته باشیم، گفت: نباید شاهد خودتحریمی در حوزه بنادر و دریانوردی کشور باشیم. به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی با اشاره […]