پیشرفت فیزیکی 75 درصدی اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد/ ارائه تسهیلات از سوی سازمان بنادر برای تامین شناورهای رو-رو

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، فعالیت شناورهای رو-رو را عامل توسعه حمل‌ونقل دریایی کشور توصیف کرد وگفت: ایران؛ از پتانسیل بسیار بالایی در این حوزه برخوردار است.

محمدعلی اصل سعیدی پور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه امیدوار هستیم اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد، اظهار داشت: این اتفاق قابلیتی منحصر به فرد برای کشور است و اولین تجربه در کل بنادر ایران به شمار می رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام کشورهای همسایه مجهز به چنین امکاناتی هستند و یکی از دلایلی که بار از ترکیه به اروپا و یا برعکس و نیز از بندر بندر بین المللی بازرگانی باکو به بندر آکتائو قزاقستان منتقل می شود، برخورداری از این مزیت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه همسایگان و رقبای کشور ما علاقمند نیستند که ایران به اسکله رو-رو ریلی مجهز شود و امکان تردد شناورهای رو-رو ریلی در بنادر ایران فراهم شود، عنوان کرد: ایران به عنوان یک رقیب جدی برای کشورهای همسایه به شمار می رود و از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است اما متاسفانه تا کنون هیچ یک از بنادر کشور به چنین تجهیزاتی مجهز نشده اند.

سعیدی پور با اشاره به اینکه بهره مندی از اسکله رو-رو ریلی در بندر امیرآباد موجب می شود تا شاهد توسعه حمل و نقل دریایی و ریلی در کشور باشیم، گفت: امکان انتقال بار از در کارخانه تا مصرف کننده از این طریق فراهم می شود.

 

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا کنون معادل 75 درصد بوده است، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری اسکله یاد شده به مرحله عملیاتی برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه هنوز کشور ما به شناورهای رو-رو ریلی مجهز نشده است، تاکید کرد: خطوط کشتیرانی و به ویژه کشتیرانی دریای خزر باید نسبت به تامین شناورهای رو-رو ریلی اقدام کنند و سازمان بنادر و دریانوردی و نیز وزارت راه و شهرسازی در این راستا پیگیری لازم را انجام خواهند داد تا شاهد راه اندازی و فعالیت در این بخش باشیم.

سعیدی پور با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد تا از محل وجوه اداره شده، نسبت به پرداخت هزینه خطوط کشتیرانی و نیز فعالان بخش خصوصی که تمایل دارند در حوزه تامین شناورهای رو-رو ریلی ورود کنند، مبادرت کندئ، گفت: راه اندازی اسکله های رو-رو ریلی و فعالیت شناورهای مربوطه در این حوزه به منظور توسعه حمل و نقل دریایی کشور بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

وی افزود: میزان حجم کالا تعیین خواهد کرد که در این حوزه به چند شناور نیازمند هستیم و باید بر اساس حجم بار مربوطه در بخش رو-رو ریلی برنامه ریزی های لازم را مدنظر قرار دهیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شماره ۲۶۲ ماهنامه پیام دریا منتشر شد

ی آبان 30 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش  مرین‌پرس، شماره ۲۶۲ ماهنامه پیام دریا با موضوع ”  تحریم و کرونا حریف حمل و نقل دریایی ایران نشد” منتشر شد.در این شماره از پیام دریا  می‌خوانید:رونق اقتصادی با تکیه بر بخش دریایی میسر می‌شوددریانوردان در کانون کشتیرانی آیندهاهتمام ناوگان ملی برای حفظ پویایی […]

همچنین بخوانید: