ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، بر اساس بیانیه ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، ناوشکن «یو اس اس میلیوس» مجدداً از آبراهه حساس بین جزیره تایوان و چین عبور کرد.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در این بیانیه آورده است: ناوشکن یو اس اس میلیوس از کلاس «آرلی برک» در ۲۳ نوامبر (۲ آذر) از تنگه تایوان و در آب‌های بین‌المللی مطابق با قوانین بین‌المللی، طبق روال همیشگی عبور کرد. عبور از تنگه تایوان نشانگر تعهد آمریکا به منطقه «ایندوپاسیفیک» باز و آزاد است.

اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن و عبور ناوهای نظامی آمریکا از این آبراه حساس و راهبردی در راستای به چالش کشیدن دولت پکن صورت می‌گیرد.

پکن بارها اعتراض خود را نسبت به چنین اقداماتی اعلام کرده است و گفته که این دست اقدامات خدشه‌ای به سیاست اصل چین واحد محسوب می‌شود و بارها از طرف آمریکایی خواسته است به این اصل احترام بگذارد.

این در حالی است که آمریکا و شرکای غربی‌اش اخیراً و در راستای سیاست‌های تنش برانگیز «ایندوپاسیفیک» واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش چین و علی‌رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان‌های جدایی طلب در مناطق تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سهم بالای بندر شهیدرجایی از واردات، صادرات، ترانزیت و ترانشیپ کالای کشور/ تشریح مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد بندر شهیدرجایی برای کشورهای شمالی دریای خزر

س آذر 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح ویژگی های منحصر به فرد بندر شهیدرجایی برای کشورهای شمالی دریای خزر به منظور سرمایه گذاری و ترانزیت کالا، گفت: فاصله این بندر تا مسیر کشتی ها در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب، بسیار کوتاه است. […]
علیرضا محمدی کرجی ران،مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: