شناور مغروقه «سارا » از آبراه خورموسی خارج‌ شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه



شناور مغروقه «سارا » که از ۱۵ سال پیش در مسیر کانال خورموسی غرق شده بود، از عمق ۱۷ متری این آبراه بطور کامل خارج سازی و لاشه آن به ساحل بندر امام منتقل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و ‌دریانوردی، عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان درخصوص پاکسازی آبراه های خوزستان، گفت: در اجرای فاز دوم پاکسازی آبراه‌های خوزستان و با هدف ارتقای ایمنی دریانوردی در آبراه استراتژیک خور موسی و رفع مخاطرات دریانوردی در این آبراه، مغروقه سارا در آخرین مرحله پاکسازی آبراه‌های خوزستان بیرون کشیده شد. 

 وی افزود: این شناور که در سال 84 دچار سانحه شده بود در فاصله 50 مایلی بندرامام(ره) غرق و موجب مخاطراتی حین تردد شناورها در این آبراه بود که سرانجام به روش گراپ گیوتین از قعر دریا خارج سازی شد.

وی خاطر نشان کرد: طی این مرحله از عملیات پاکسازی آبراه اروند که به مدت 6 روز به طول انجامید، حدود600 تن لاشه مربوط به این شناور از دریا خارج و به منظور انجام تشریفات قانونی به مجتمع بندری امام(ره) منتقل شد. 

در جریان پاکسازی آبراه‌های خوزستان ده فروند انواع شناور کوچک و بزرگ خارج‌سازی شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

روسیه بزرگترین بندر ترانشیپی دریای بالتیک را می سازد

س آذر 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از مریتایم ترید مگ، مقامات روسی توافقنامه‌هایی را برای توسعه یک مجتمع بندری جدید امضا کرده‌اند که به گفتۀ آنها بزرگترین پروژه سرمایه گذاری در سواحل بالتیک در فدراسیون روسیه خواهد بود. پس از تکمیل، این ترمینال ترانشیپی و مجتمع بندری […]

همچنین بخوانید: