کاهش نرخ حمل و نقل دریایی در مسیر اقیانوس آرام

زمان مطالعه: 2 دقیقه



با وجود تداوم ازدحام کشتی ها در بنادر، نرخ حمل و نقل دریایی در مسیر اقیانوس آرام در پی نزدیک شدن به ایام تعطیلات کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین لاگ، به گفته شرکت داده کانتینری Shifl، نرخ های اصلی مسیرهای دریایی تجارت کانتینری از چین به امریکای شمالی در سواحل غربی در ماه اکتبر به نصف کاهش یافته است. این وضعیت به این معنا نیست که ازدحام کشتی ها در بنادر امریکا کاسته شده، اما هزینه‌های بالای باربری در این مسیرها که از تابستان گذشته افزایش یافته بود، تا حدودی کاهش داشته است.

شبسی لوی، مدیر عامل و موسس Shifl در این باره می گوید: با توجه به اینکه عجله خرید تعطیلات سال نو ظاهراً به پایان رسیده است و کالاهای از قبل سفارش داده شده در داخل هزاران کانتینر در بسیاری از کشتی ها در مسیر اقیانوس آرام قرار دارند، پیش بینی می شود کاهش نرخ کرایه حمل بار در بازار تا پایان نوامبر 2021 ادامه داشته باشد.

ماه گذشته نرخ یک کانتینر 40 فوتی از چین به لس آنجلس از 17500 دلار در سپتامبر به 8500 دلار در اوایل اکتبر کاهش یافته است. این به معنی کاهش نرخ بیش از 50 درصد است. اگرچه این نرخ هنوز هم بسیار بالاتر از قیمت‌های معمول شرکت های حمل‌کننده در سال گذشته است، اما ۸۵۰۰ دلار نیز در مقایسه با قیمت‌های سرسام‌آور در آگوست و سپتامبر مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

در حال حاضر پیش‌بینی می شود که نرخ‌ها قبل از رسیدن سال نو چینی در فوریه اندکی افزایش پیدا کند و سپس روند نزولی خود را از سر خواهد گرفت.

مرسک، از شرکت های بزرک حمل و نقل دریایی پیش بینی می کند که ازدحام کشتی ها در بنادر تا سال آینده ادامه خواهد داشت و بسیاری از مشتریان و شرکت های تولیدکننده در حال برنامه ریزی برای محموله های بعدی خود هستند و اختلال در زنجیره تامین در نیمه اول سال 2022 (و شاید پس از آن)  را در برنامه خود درنظر گرفته اند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۵۷ درصدی سفرهای دریایی در بنادر مسافری هرمزگان

س آذر 2 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جابجایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر در بنادر مسافری مرکز استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته که متاثر از شیوع ویروس کرونا شاهد محدودیت و […]
حمیدرضا محمد حسینی تختی ، مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، بندر شهید رجایی،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: