۸۱ درصد سازه و تاسیسات دریایی هرمزگان متعلق به بخش دولتی است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مهدی دوستی سه شنبه شب در بیست و یکمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان، اظهار داشت: ۲۸ درصد این سازه ها دارای کاربری نفتی، ۱۸ درصد تفریحی، ۱۵درصد صیادی، ۱۴درصد چند منظوره، ۱۱درصد صنعتی، پنج درصد تجاری، یک درصد تاسیساتی و مابقی کاربری های متفرقه دارند.

وی با بیان اینکه هرمزگان ۳۹ درصد طول نوار ساحلی کشور یعنی بیشترین سهم این حوزه را در اختیاردارد، افزود: تمامی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی برای اخذ مجوز بهره برداری و سازه های دریایی موجود مکلف هستند حداکثر تا دوماه آینده مدارک مورد نیاز را ارائه کنند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: تمامی مالکان سازه ها و تأسیسات دریایی به‌ ویژه بنادر مسافری، گردشگری و شیلاتی نیز موظف هستند حداکثر تا سه ماه آینده نسبت به رعایت ضوابط و موازین ایمنی تردد و دریانوردی اقدام کنند.

دوستی تصریح کرد: با راه اندازی اسکله های تخصصی و با مدل فعلی توسعه این اسلکه ها، شیوه سنتی مبادلات تجاری و معیشت بومیان به تدریج از بین می رود که باید این مدل های توسعه‌ای به گونه‌ای تعریف شود که معیشت ساکنان محلی با مشکل مواجه نشود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مواج شدن دریا در محدوده هرمزگان/ شناور‌های سبک و صیادی تردد نکنند

س آذر 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱.۵ متر می رسد که توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در […]

همچنین بخوانید: