۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور مستعد پرورش میگو است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرتضی افراسیابی روز چهارشنبه در آیین جشن شکرگزاری برداشت موفقیت آمیز میگو بدون بیماری لکه سفید در گمیشان اظهارداشت: صنعت پرورش میگو همانند سایر بخش های آبزی پروری در مسیر درستی به پیش می رود و آینده ی درخشانی برای کشور دارد.

وی بیان کرد: رویکردی که مدنظر اهداف اقتصاد مقاومتی است در تولید میگو وجود دارد و آبزی‌پروری به نسبت همه بخش های کشاورزی از درآمد بیشتری برخوردار است.

وی گفت: گلستان حدود ۱۰ هزار هکتار مزرعه تولید میگو دارد که این ظرفیت بزرگ می‌تواند منجر به خلق درآمد فراوان و پایدار برای بهره‌برداران شده و اقتصاد این استان را متحول کند.

افراسیابی ادامه داد: در کنار پرورش میگو، احداث شهرک ماهیان خاویاری نیز در گمیشان پیش بینی شده که پیشرفت خوبی هم داشته و در آینده ای نزدیک این شهرستان را به قطب ماهیان خاویاری کشور تبدیل خواهد کرد.

مدیرکل شیلات گلستان هم در این مراسم گفت: امسال دومین سال بروز بیماری لکه سفید در میگوی پرورشی گلستان است که پرورش دهنده ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موفق شدند فصل تولید را بدون بیماری و با تولید بالا پشت سر بگذارند.

سیدجواد قدس‌علوی افزود: امسال هزار و ۵۶۵ تن میگو در ۸۰ مزرعه گلستان تولید شد که پیش بینی می شود سال آینده این رقم به پنج هزار تن برسد.

وی بیان کرد: تولید میگو در گلستان در دو فاز انجام می‌شود که تلاش می کنیم در افق ۱۰ ساله رقم تولید استان به ۲۸ هزار تن افزایش پیدا کند.

قدس علوی ادامه داد: حدود ۸۵ درصد میگوی گلستان صادر می شود که پیش بینی می‌کنیم در آینده ای نزدیک درآمد ایران در این بخش از هفت میلیون دلار فعلی به ۱۲۲ میلیون دلار برسد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد اقتصادی۷.۳ درصدی، خواسته مهم دولت برای گلستان است

چ آذر 3 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در آیین جشن شکرگزاری برداشت موفقیت آمیز بدون بیماری لکه سفید میگو در گمیشان اظهارداشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته باید تلاش کنیم نرخ رشد ۷.۳ درصدی را برای گلستان محقق کنیم که نیمی از این هدف باید از محل بهره وری […]

همچنین بخوانید: