حمل یکسره کالاهای اساسی از بنادر؛ سیاست‌ جدی دولت سیزدهم/ پیگیری جدی رفع گره‌های اقتصادی از زنجیره تولید

زمان مطالعه: 3 دقیقه



معاون هماهنگی اقتصادی رییس جمهور در بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهیدرجایی، حمل یکسره کالاهای اساسی از بنادر و پیگیری برای رفع گره‌های اقتصادی از زنجیره تولید را سیاست‌ جدی دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محسن رضایی در سفر یکروزه به استان هرمزگان، بندر شهید رجایی را یکی از کانون‌های اصلی واردات و صادرات کالاها دانست و اظهارداشت: 81 درصد کالاهایی کانتینری و50 درصد کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر تجاری وارد و صادر می شود، بنابراین بندر شهید رجایی نقش مهم و کلیدی در توسعه اقتصاد ملی دارد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی رییس جمهور با اشاره به برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای توسعه و گسترش زیرساخت‌های عمرانی بندر شهید رجایی، گفت: نزدیک 9 هزار کانتینر یعنی حدود 100 هزار تن کالا در این بندر بلاتکلیف مانده و همچنین مشکلاتی که در حوزه اموال تملیکی وجود دارد که بایستی با مدیریت صحیح برطرف شود.  

وی با بیان اینکه، معیشت مردم بیش از آن که در خارج از کشور در محاصره باشد در داخل با تحریم‌های داخلی مواجه است، اذعان داشت: بروکراسی‌های اداری و فرآیندهای دست و‌پاگیر در حوزه های مدیریتی و قانونی چالش های جدی رونق اقتصادی کشور است.

رضایی حمل یکسره کالاهای اساسی از بنادر را از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم عنوان کرد و بیان داشت: باید به سمت حمل یکسره کالا برویم؛ به معنای آن که کشتی در بدو ورود به کشور، فرایند تخلیه محموله آن حتی یک لحظه متوقف نشود و بلافاصله کالای آن به کامیون منتقل و به مقصد حمل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی رییس جمهور، اظهار داشت: یک بخش ایجاد تورم به نحوه حمل و نقل کالاها از بنادر برمی‌گردد، لذا برای مدیریت تورم باید موانع حمل یکسره کالا برداشته شود، ضمن اینکه مدیران استان‌ها خود باید فرآیندهای دست و‌پاگیر درحوزه های مدیریتی و قانونی را شناسایی و برطرف کنند.

رضایی اضافه کرد: درحال حاضر مشکلاتی زیادی در زنجیره تولید ثروت، سرمایه‌گذاری و همچنین تجارت وجود دارد، که رسالت اصلی ما در سفرهای استانی و بازدیدها پیگیری این امور و تاکید بر لزوم برطرف کردن این مشکلات به منظور تامین معیشت مردم، اشتغال و توسعه تجارت به ویژه تجارت دریایی است.

وی خاطرنشان کرد: زنجیره تولید ثروت که از طرفی سرمایه گذاری، تولید و تجارت را شامل و از طرفی منجر به رفاه، معیشت و آسایش مردم می‌شود، در تمام کشور دچار مشکلات فراوانی است، بنابراین وظیفه ما است که مشکلات را بررسی کنیم و با استفاده از کارشناسان و متخصصان برای بهبود زندگی مردم گره گشایی کنیم.

معاون هماهنگی اقتصادی رییس جمهور  با تاکید بر اینکه به دنبال رفع گره‌های اقتصادی از زنجیره تولید ثروت و درآمد برای مردم هستیم، تصریح کرد: در بازدیدهای استانی از مسوولان هراستان خواسته می‎شود موانع و مشکلات بر روی زمین مانده را در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی مردم با مدیریت اصولی خود بردارند.

گفتنی است معاون امور هماهنگی اقتصادی رییس جمهور به منظور بررسی ظرفیت های بندری و همچنین رفع موانع تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بخش‌های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت ترخیص و روند بارگیری کالاهای اساسی قرار گرفت و فرآیند خروج کالاهای اساسی از این بندر تجاری را مورد بررسی قرار داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از توانمندی‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

پ آذر 4 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ دکتر محسن رضایی صبح امروز (پنجشنبه چهارم آذر ماه) با حضور در بندر شهید رجایی ضمن بازدید از این بندر راهبردی با همراهی مهندس محمدرضا مدرس خیابانی، از یکی از کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و همچنین دیگر امکانات گروه کشتیرانی بازدید […]

همچنین بخوانید: