تعیین استاندارد عملیات بندری توسط انجمن حمل و نقل کانتینری دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه



انجمن حمل و نقل کانتینری دیجیتال (DCSA) استانداردهای برنامه تعاملی عملیات های مورد نیاز جهت حضور و ورود کشتی ها به بنادر، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم پرایم، استانداردهای ارائه شده توسط انجمن حمل و نقل کانتینری دیجیتال، برای حضور کشتی ها در بنادر منتشر شد که این حوزه در 6 بخش شامل برنامه ریزی ورود به اسکله، برنامه ریزی ورود و سرویس پایلوت، محل سوار شدن پایلوت و ورود به اسکله، عملیات تخلیه و بارگیری و خدمات مربوطه، خدمات و برنامه ریزی خروج از بندر و در نهایت خروج از بندر، تعریف شده است.

استانداردهای رابط ارائه شده به اپراتورها، بنادر ، پایانه ها و سایر ارائه دهندگان خدمات در زمان ورود کشتی ها به محوطه بندر این امکان را می دهد تا داده ها را به روشی یکسان مبادله کرده و تبادل خودکار داده ها انجام شود؛علاوه بر این، برنامه ریزی دیجیتال حضور کشتی ها در بندر، افزایش کارایی عملیاتی و استفاده بهینه از منابع پشتیبانی را به همراه خواهد داشت. 

DCSA با سازمان بین المللی دریانوردی در این پروژه همکاری داشته است تا تعاریف اطلاعات جدید را با استانداردهای موجود هماهنگ کند. استانداردها در حال حاضر توسط اپراتورها، بنادر، پایانه ها و سایر ارائه دهندگان خدمات در سراسر جهان در حال آزمایش است.

Phanthian Zuesongdham، رئیس بخش فرآیندهای بندری اداره بندر هامبورگ، در این خصوص گفت: حضور به موقع و بهینه کشتی ها در بنادر، نیازمند ارتباط دقیق و بی‌درنگ بین حامل‌ها، بنادر و پایانه‌ها است، استانداردهای دیجیتال DCSA کلیدی برای فعال کردن این سطح از ارتباطات در مقیاس جهانی است. 

توماس باگ، مدیر عامل DCSA، افزود: داشتن مجموعه ای کامل از استانداردها برای ورود کشتی ها به بنادر گام مهمی در جهت بهبود کارایی و دقت تبادل داده بین همه طرف ها است. تببین استانداردها راهی کارآمد برای نشان دادن اهمیت یک چارچوب فناوری تعاملی است که ارتباط بی‌وقفه و همکاری بین ذینفعان را ممکن می‌سازد. با اتخاذ استانداردهای DCSA برای ورود کشتی ها به بندر، این صنعت شاهد یک اکوسیستم دیجیتال خواهد بود که در آن فعالیت‌ها به فرآیندهای دیجیتالی مشترک و مبتنی بر داده‌ها تبدیل می‌شوند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اهدای 3 دستگاه الکتروشوک به بیمارستان قلب بوشهر از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر

ی آذر 7 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه 3 دستگاه الکتروشوک از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر به بیمارستان قلب بوشهر، اهداء شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود تعداد ۳ دستگاه الکتروشوک […]
اهدای 3 دستگاه الکتروشوک به بیمارستان قلب بوشهر از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر

همچنین بخوانید: