اعلام عملکرد ۸ ماهه بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان/ رشد ۱۱۸ درصدی تخلیه و بارگیری و ۲۸۰ درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی

زمان مطالعه: 3 دقیقه



مدیربنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: طی 8 ماهه سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان تخلیه وبارگیری کالا در بندر لنگه و بنادر غرب هرمزگان 118 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ‌قاسم عسکری نسب در رابطه با عملکرد بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان (به غیر از کیش) در ۸ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه ۹۹، ‌ اظهار داشت: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی بیش از ۷ میلیون ۱۶۹ هزار تن با رشد ۱۱۸ درصدی و کسب رتبه پنجم در بین بنادر کشور طی ۸ ماهه سال جاری به دست آمد.

وی ادامه داد: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی بیش از ۴ میلیون و ۷۸۷ هزار تن با رشد ۱۸۵ درصدی و کسب جایگاه پنجم در بین بنادر کشور بود و مجموع تخلیه و بارگیری کالاهایی غیرنفتی نیز بیش‌از ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار تن با رشد ۴۸ درصدی و کسب رتبه پنجم در بین بنادر کشور صورت گرفت.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به اینکه مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی بالغ بر ۴ میلیون و ۴۹۱ هزار تن با رشد ۲۸۰ درصدی بود که کسب جایگاه چهارم در بین بنادر کشور را رقم زد، ‌ بیان کرد: مجموع صادرات غیرنفتی با حجم بیش از ۱ میلیون و ۲۷۲ هزار تن  با رشد ۷۱ درصدی و کسب جایگاه ششم در این زمینه رقم خورد.

عسکری نسبت با بیان اینکه طی ۸ ماهه سال جاری شاهد رشد تخلیه و بارگیری در بنادر تابعه غرب هرمزگان بودیم، ‌ گفت: بندر چارک رشد ۱۷۴ درصدی، سیری رشد ۹۷۰ درصدی، لاوان رشد ۱۰۱  درصدی، بنادر شیو، پارسیان، خمیر و ابوموسی صددرصدی را در این رابطه تجربه کردند.

وی افزود: ترانزیت ۲۰۴ هزار و ۱۷۲ تن کالا با رشد ۷۶ درصدی و کسب جایگاه سوم در بین بنادر کشور، ترانزیت بیش از ۸۶ هزار خودرو با رشد ۵۲ درصد و کسب جایگاه نخست در بین بنادر کشور، کسب جایگاه نخست در ۸ ماهه سال جاری در بین بنادر کشور با تخلیه و بارگیری ۵۲ هزار و ۷۵۶ TEU  کانتینر یخچالی با رشد ۳۸۷ درصدی و نیز صادرات بیش از ۲۶۳ هزار و ۷۸ TEU کانتینر یخچالی از دیگر دستاوردها طی مدت مذکور است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به رشد ۲۲ درصدی کاپوتاژ(کران بری) فرآورده های غیرنفتی با بیش از ۸۴۱ هزار تن، عنوان کرد: صادرات بیش از ۶۸۰ هزار تن مواد معدنی بسته بندی و فله با رشد ۹۳ درصدی و تخلیه بیش از ۸۶ هزار خودرو با رشد ۵۲ درصد و کسب جایگاه نخست از دیگر مواردی است که طی ۸ ماهه سال جاری محقق شد.

عسکری نسبت افزود: رشد ۵۰ درصدی در جابجایی مسافر داخلی با حجم ۲۳۴ هزار نفر، رشد ۲۸۵ درصدی مسافر خارجی، رشد ۶ درصدی تمدید گواهینامه ها، ۱۳۵ ساعت خدمات جستجو و نجات دریایی با رشد ۱۲۹ درصدی و نجات جان ۸۷ نفر، ‌ جابجایی بیش از ۳ هزار مسافر با رشد ۲۸۵ درصدی به عنوان تنها بندر فعال مسافرت های خارجی در شرایط کرونا، خدمات ورود و خروج بیش از ۱۷۵ هزار و ۳۹ فروند شناور با رشد ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از دیگر موارد مهمی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز پروژه مرمت قلعه پرتغالی‌های هرمز با ۴.۵ میلیارد تومان

ی آذر 14 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه عباس نوروزی در گفتگو با مرین‌پرس با تاکید بر اینکه قلعه پرتغالی‌های جزیرۀ هرمز از جمله مهمترین آثار تاریخی موجود در منطقه خلیج فارس محسوب می‌شود، اذعان داشت: از این رو طی سال‌های اخیر مرمت و حفاظت از این اثر تاریخی مهم در منطقه بسیار مورد […]

همچنین بخوانید: