استاندار: قرارگاه تخصصی پرورش آبزیان و تولید خرما در بوشهر تشکیل شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده روز یکشنبه در نشست با تولیدکنندگان میگوی پرورشی افزود: این استان از توانمندی بالایی در اجرا طرح‌های پرورش آبزیان و خرما برخوردار است که قطب تولید این محصولات شناخته می‌شود.

وی باتاکید بر فراهم شدن زیرساخت‌های پرورش آبزیان و سرعت بخشی در اجرا پروژه‌های عمرانی این عرصه افزود: مولد میگو یکی از زیرساخت‌های مهم در پرورش میگو به شمار می‌رود که باید در این زمینه اقدامات لازم در عرضه تولید لارو عاری از بیماری انجام شود.

محمدی‌زاده  یادآورشد: باید بر اساس مطالبات تولیدکنندگان راهکارهای اساسی تدوین و عملیاتی شود تا مشکلات تولید محصول یادشده برطرف شود.

وی افزود:  تقویت مراکز تحقیقاتی کشاورزی و پژوهشکده میگو برای تولید مولد میگو عاری از بیماری و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان امری مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: اکنون تولید میگو پرورشی به صورت میانگین چهارتن در هر هکتار است  که با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های لازم امکان افزایش راندمان تولید وجود دارد.

وی  اظهارداشت: شرط واگذاری زمین ساحلی برای پرورش میگو استفاده از روش‌های فوق متراکم و متراکم است که تولید این آبزی را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

محمدی زاده گفت: باید شرایطی فراهم شود تا پرورش‌دهندگان میگو سالانه ۲ بار از استخر میگو پرورش  و محصول برداشت کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز سفرهای دریایی مسافری میان ترکیه و لیبی پس از ۲۵ سال

ی آذر 14 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس یک کشتی از مصراته در جنوب غرب لیبی ۱۰۷ مسافر را به بندری در ازمیر ترکیه منتقل کرد. به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این سفر در راستای شراکت میان گروه “کارانفیل” و شرکت توریستی “کفالای” و شرکت “اللیبیه للحدید و الصلب” انجام […]

همچنین بخوانید: