نشست هم اندیشی کمیته اطلاع رسانی و خبری مهمترین رویداد دریایی کشور

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نخستين نشست هم اندیشی کميته اطلاع رسانی بیست و دومین همايش صنايع دريایی در محل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) برگزار شد.

به گزارش مرین‌پرس، نخستين جلسه کميته اطلاع رسانی بیست و دومین همايش صنايع دريایی با حضور محمد دقیق دبیر همایش، محمد مونسان دبیر کمیته علمی و رییس کمیته اطلاع رسانی همایش و مدیران روابط عمومی های ارگانهای دریایی کشور روز شنبه در محل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) برگزار شد. 

محمد دقیق دبیر همایش در این نشست ضمن تشکر از میزبانی شرکت صدرا، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته برای همایش ارائه نمود و اعلام کرد: تاکنون 110 مقاله و 8 کارگاه آموزشی از طریق سایت به دبیرخانه همایش رسیده است و مقالات در حال بررسی و داوری می باشند. 

وی از مدیران روابط عمومی ارگان های دریایی کشور درخواست کرد که همچون سنوات گذشته همکاری و مساعدت در برگزاری همایش و نمایشگاه دریایی انجمن داشته باشند و همچنین از شرکت ها درخواست نمود تا پروژه های موفق شرکت بهمراه تجارب ارزنده خود را بصورت کارگاه آموزشی در همایش ارائه دهند.

محمد مونسان دبیرکمیته علمی و رئیس کمیته اطلاع رسانی و خبری همایش نیز توضیحاتی در خصوص محور های همایش، مقالات رسیده و داوری شده، برگزیدگان برتر پایان نامه های برتر، دانشجویان برتر (هر مقطع حداکثر یک نفر)، کتاب برتر (تالیف و ترجمه)، استاد برتر، دانش آموخته برتر در مقطع دکتری (حوزه فراساحل)، پیشکسوت دریایی و … ارائه نمود و در ادامه گفت: در راستای کاربردی شدن همایش و مقالات، شرکت ها می توانند فعالیت های موفق خود را با عنوان گزارش فنی بصورت مقاله ارائه نمایند.

وی با بیان اینکه توسعه کشور بر اساس توسعه دریا محور امکان پذیر است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال 88 توسعه سواحل مکران را یادآور شدند و نیاز توجه، همکاری و مشارکت همه مسئولین در این خصوص به ویژه ارگان های دریایی کشور را خواستار شدند.

مدیران روابط عمومی و نمایندگان حاضر در جلسه، با اعلام حمایت از این رویداد مهم دریایی به ارائه برنامه ها و فعالیتهای انجام شده در حوزه اطلاع رسانی همایش و نمایشگاه پرداختند و گفتند که ارگان و سازمان مطبوعشان در این گردهمایی بزرگ دریایی کشور حضور فعال و قدرتمند خواهند داشت.

برنامه ریزی دقیق و منسجم انجمن برای برگزاری نمایشگاه جامع دریایی کشور در سال 1401 همچون سنوات گذشته با همکاری و مشارکت ارگان های دریایی کشور، اطلاع رسانی مناسب برنامه های همایش توسط سایت ها و نشریات ارگان های دریایی همکار، ایجاد گروه مشترک در فضای مجازی توسط دبیرخانه انجمن برای اطلاع رسانی مناسب همایش، تعیین تعداد محدود و مشخصی از محورهای همایش در هر دوره همایش برای پیگیری و حصول نتیجه آن، پیگیری جایگزینی شناورهای خدماتی اجاره ای خارجی با داخلی در راستای اشتغالزایی و نیز اهمیت اقتصادی آن و آمادگی حضور و همکاری ارگان های دریایی در همایش و برنامه های آن اهم نقطه نظرات و پیشنهادات ارائه شده توسط حاضرین در این نشست بود. 

در این نشست مدیران روابط عمومی ارگانها و شرکتهایی از جمله  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، شرکت تایدواتر خاورمیانه و انجمن مهندسی دریایی ایران حضور داشتند.

گفتنی است، توسعه دریا محور، مدیریت و اقتصاد دریایی، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، ایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی و هواشناسی دریا، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی، فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر دریایی و سرمایه های انسانی محورهای اصلی این همایش هستند.

لازم به ذکر است، علاقه مندان می توانند تا تاریخ 20 آذر ماه 1400 از طریق سایت همایش به نشانی www.miciran.ir اقدام به ارسال مقالات و آثار خود کنند.

یادآور می شود، بیست و دومین همایش صنایع دریایی 27 و 28 بهمن ماه 1400 برگزار می شود. 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پهلوگیری در بنادر به شرط رعایت مقررات کرونایی

د آذر 15 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه مرین‌پرس مسوول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور گفت: همزمان با گسترش سویه جدید کرونا (اومیکرون) مقررات پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر و کنترل خدمه با سختگیری بیشتری انجام می‌شود. به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، چنگیز جواد پور از سختگیری در بنادر کشور […]

همچنین بخوانید: