نقشه راه همسان پالایش نفت برای آینده کم کربن؟ وجود ندارد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیران شرکت‌های بزرگ نفت و گاز دنیا در کنفرانس نفت هیوستن بر این باورند که پالایشگران نفت خام دنیا قادر نخواهند بود نقشه راه یکسانی برای کاهش انتشارات خود در پیش بگیرند.

به گزارش «مرین‌پرس» از رویترز، مدیران نفتی می گویند هر منطقه باید رویکرد خود برای کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای پالایشگاه های نفت را در پیش بگیرد.

پالایشگران نفت از یک سو با کاهش تقاضا برای سوخت های فسیلی و جایگزینی سوخت های پاکتر مواجه هستند و از سوی دیگر با هزینه های بالای کنترل انتشارات درحالی که تقاضا برای سوخت حمل و نقل هم با برقی سازی خودروها افت خواهد داشت.

آنیبور کراقا، مدیر اجرایی انجمن پالایش و پخش آفریقایی در کنگره جهانی نفت می گوید: ما به یک نقشه راهی نیاز داریم تا برای هر منطقه منحصربه فرد باشد.

به گفته او پالایشگران آفریقایی نسبت به پالایشگران اروپایی و آمریکایی گازهای گلخانه ای کمتری تولید می کنند.

مارک نلسون، مدیر بخش پایین دستی و صنایع شیمیایی از گروه شورون هم بر این باور است که «یک قالب واحد که متناسب با همه باشد وجود ندارد».

General view shows Mexican state oil firm Pemex’s Cadereyta refinery, in Cadereyta, on the outskirts of Monterrey, Mexico April 20, 2020. REUTERS

نلسون می‌گوید پالایشگاه های آینده باید طوری طراحی شوند که سوخت را از گیاهان، چربی های حیوانی و یا پلاستیک‌های بازیافتی در کنار فرایندهای قدیمی تولید گازوئیل و بنزین از نفت تولید کنند.

به گفته او «این یکپارچگی بسیار پیچیده خواهد بود».

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم آمادگی بنادر کشور برای ترافیک دریایی در آینده

چ آذر 17 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی است با انجام واکسیناسیون جهانی و تداوم آن و به تبع آن رشد تولید ناخالص ملی در بیشتر کشورها، به ویژه کشورهای درحال توسعه، طی سال‌های آتی با رشد ترافیک دریایی […]

همچنین بخوانید: