آلمان در پی حذف کامل کربن در بندر کیل

زمان مطالعه: 2 دقیقه



بندر کیل در آلمان حذف کامل کربن تا سال 2030 از طریق یک طرح سه مرحله ای را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، در طرح سه مرحله ای بندر کیل که در 24 نوامبر 2021 همراه با اولین ارائه گزارش زیست محیطی بنادر رونمایی شد، پیش بینی می شود 60 درصد انرژی مورد نیاز کشتی هایی که در بندر کیل تردد می کنند تا سال 2022 از منابع سبز تامین شود. انتظار می رود این رقم تا سال 2025 به حدود 80 تا 90 درصد برسد و در نهایت در سال 2030 از طریق معرفی طیف گسترده ای از اقدامات در راستای ایجاد بندر سبز، حذف کامل کربن در این بندر محقق شود. هدف این طرح کاهش انتشار اکسیدهای نیتروژن و ذرات از طریق اقدامات مناسب است.

دیرک کلاوس، مدیر عامل بندر کیل، در این خصوص گفت: ما از اهداف حفاظت از آب و هوای شهر و بندر کیل حمایت می کنیم و نقشی پیشگام در کاهش CO2 خواهیم داشت. با اقدامات جدید این بندر تا پایان این دهه میزان انتشار کربن در این بندر به صفر خواهد رسید. 

میزان مصرف انرژی در پایانه های بندر کیل با تغییر و استفاده از فناوری LED به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، و در همین حین، سیستم های فتوولتائیک حدود 290000 کیلووات ساعت انرژی خورشیدی برای مصارف بندر در هر سال ارائه می دهند.

یکی از عناصر مهم در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در بندر، تامین برق ساحلی برای کشتی های حاضر در بندر است. اولین منبع تغذیه ساحلی در می 2019 در نوروگنکای به شبکه بندر کیل متصل شد و پس از آن، دومین سیستم تامین نیرو در اوستسیکای در ژوئن 2021 راه اندازی شد. این سیستم به کشتی هایی که در بندر لنگر انداخته اند اجازه می دهد تا به طور منظم با برق سبز تغذیه شوند.

سایر اقدامات در حال اجرا در این بندر برای کاهش انتشار عبارتند از الکتریکی کردن ناوگان خودرو از جمله کامیون‌های صنعتی و افزایش کارایی فرآیندهای عملیاتی از طریق دیجیتالی شدن.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مرسک با طراحی جدید کشتی‌های سبز به استقبال اقیانوس بدون کربن رفت

ج آذر 19 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ شرکت مرسک در اولین مرحله تعداد هشت فروند کشتی ۱۶ هزار TEU را به شرکت هیوندای کره جنوبی سفارش داده که قرار است در سال ۲۰۲۴ آن‌ها را تحویل گیرد. مهندس ناظر ساخت کشتی و نمایندۀ شرکت مرسک در کارخانه هیوندای به تشریح […]

همچنین بخوانید: