کاهش هفت درصدی تولید آبزیان در کرمانشاه طی سال جاری

زمان مطالعه: 1 دقیقه

سید فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۶۰ درصد تولیدات آبزیان استان کرمانشاه اعم از گونه سردابی قزل‌آلا و گونه گرمابی فیتو و بیگ‌هد در داخل استان مصرف می‌شود.

وی افزود: افزایش فروشگاه‌های مجاز فروش زنده و بسته‌بندی آبزیان نشانگر فرهنگ‌سازی در مصرف آبزیان است که به خاطر ارزش غذایی با وجود قیمت بالا، مورد اقبال مردم است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: افزایش قیمت خوراک آبزیان و قیمت بچه ماهی در گونه قزل‌آلا در روند کاهش میانگین سرانه مصرف اثرگذار بوده زیرا افزایش قیمت به طور مستقیم بر عدم استقبال مردم از خرید آبزیان تأثیر است.

افضلی با اشاره به اقداماتی که در جهت کاهش قیمت آبزیان صورت گرفته، گفت: برای کاهش قیمت آبزیان در بازار مصرف افزایش تولیدات در بعد کمی با توسعه و ساماندهی پروژه‌های آبزی‌پروری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و در بُعد کیفی با مکانیزاسیون مزارع و استفاده از ادوات مکانیزه برای افزایش تولید صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تولیدات آبزیان در استان کرمانشاه طی سال جاری ۲۵ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که با کاهش هفت درصدی به علت مشکلات شیوع کرونا و تنش آبی در گونه سردابی رخ داده اما میزان تولید نسبت به سال گذشته تغییر نخواهد کرد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جایگاه صادرات آبزیان با احداث سکوی صادرات تثبیت می‌شود و در حال حاضر تولیدات مازاد بر مصرف از طریق سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان از خارج از استان خریداری و صادر می‌شود.

افضلی افزود: گونه‌های آمور و کپور با کسب مجوزهای لازم به دولت مرکزی عراق و گونه‌های سردابی به اقلیم کردستان صادر می‌شود که سبب ارزآوری برای کشور است.

وی با اشاره به برنامه‌های افزایش تولید آبزیان در استان کرمانشاه، گفت: در سال آتی با برنامه‌ریزی و اجرای مکانیزاسیون در مزارع استخر پرورشی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره در پی افزایش تولید هستیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

از سرگیری کاوش‌های بندرگاه اشکانی پس از وقفه ۸ ساله

د آذر 22 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه عباس نوروزی در گفتگو با مرین‌پرس با اشاره به اهمیت محوطه تاریخی نخل ابراهیمی واقع در ساحل شهرستان میناب اظهار داشت: بر اساس کاوش‌های باستان شناسی که طی سال‌های گذشته در این منطقه انجام شد، بندرگاهی متعلق به دوره اشکانی به کشف رسید. معاون میراث فرهنگی […]

همچنین بخوانید: