توجه دولت سیزدهم به افزایش صادرات و کاهش هزینه حمل و نقل با هوشمندسازی بنادر/ توسعه چابهار با اتصال راه آهن جنوب به شمال

زمان مطالعه: 1 دقیقه



معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: اگر بنادر کشور پیشرفته تر باشند، هزینه کالاها و تورم ناشی از حمل و نقل کمتر شده و کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی، محسن رضایی در بازدید از بندر شهیدبهشتی چابهار، با بیان اینکه بندر اقیانوسی چابهار راه ارتباط با اقیانوس هند و جمعیت عظیمی از جهان است، تصریح کرد: بندر چابهار با سرعت خوبی در حال توسعه است و به طور قطع در چند سال آینده به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اذعان کرد: خط مقدم تولید و اشتغال، صادرات است و به همین دلیل در دولت سیزدهم به بنادر، حمل و نقل، ترانزیت، مسائل گمرکی و سایر مواردی که می‌تواند به افزایش صادرات در کشور کمک کند توجه ویژه ای می شود.

وی با اظهار رضایت از توسعه قابل توجه بندر چابهار افزود: طی چند سال آینده بندر شهید بهشتی چابهار به یکی از بنادر مهم جهانی خواهد شد؛ اگر بنادر کشور پیشرفته تر و هوشمندتر شوند هزینه کالاها و تورم ناشی از حمل و نقل کمتر شده و کالا با قیمت مناسب به مصرف کننده می رسد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی درباره تسریع در راه اندازی خط راه آهن چابهار، گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی در کشور عدم اولویت بندی در هزینه ها است، ضرورت دارد بعضی از پروژه ها سریع تر به مرحله بهره‌برداری برسد تا آثار خودش را در اقتصاد ملی بگذارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ارتباط شمال و جنوب کشور از طریق راه آهن و مسیر چابهار به سرخس یا چابهار به آستارا بسیار حیاتی است و تولید و اشتغال را افزایش می دهد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ورود بخش خصوصی برای خرید کشتی های رورو/ مشکل مالی نداریم

ی آذر 28 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه احسان قمری در گفت‌وگو با خبرنگار مرین‌پرس اظهار کرد: وظیفه سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان یک دستگاه همکار در کنار وزارت راه و شهرسازی است تا کمک کند هم حمل و نقل صادراتی و هم لجستیک صادراتی چه در حوزه حمل و نقل و چه […]

همچنین بخوانید: