الحاق ناوشکن الوند و چهار زیر دریایی به ناوگان نیروی دریایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ناوشکن الوند که سامانه های رانش آن بازطراحی و ارتقا یافته است به همراه چهار زیر دریایی امروز یکشنبه در آیینی به ناوگان نداجا پیوستند.

به گزارش مرین‌پرس، ناخدا یکم ستاد سیامک پورگزازی روز یکشنبه درمراسم پیوست ناوشکن الوند جمهوری اسلامی و چهار زیر دریایی با حضور امیر دریادار حبیب ‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش، اظهار داشت: تجهیزات و سامانه های شناور در ۲۶۰ روز با تعویض ۴۱ تن ورق فولادی انجام شد. موتورهای جدید با قابلیت ‌های پیشرفته، سامانه ایمنی و فرمان حدید، ژنراتورهای جدید و سوناهای همراه با تجهیزات مربوط نصب شده که آماده اعزام به آبهای دور است.

فرمانده کارنجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: ناوشکن الوند توسط متخصصین کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش با نصب و ارتقاء سامانه ‌های دفاعی سطحی و زیرسطحی با تلاش ۴۶ هزار نفر ساعت بهسازی و نوسازی و به نیروی دریایی راهبردی ارتش الحاق شد.

ناخدا یکم ستاد پورگزازی افزود: همچنین چهار فروند زیردریایی مرطوب السابحات ۱۵ به همت کارگاه الکترواپتیک با همکاری متخصصین نیروی دریایی راهبردی ارتش و صنایع دفاعی کشور پس ازتعمیر و تامین قطعات سامانه‌های الکترواپتیکی نصب بر روی شناورهای سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش به توان رزم نیروی دریایی محلق شدند.

وی یاد آور شد: زیردریایی‌ ها با طراحی و ساخت بومی به منظور اجرای عملیات گشت در سواحل بنادر هدف ساخته شده اند و قابلیت ماندگاری ۱۰ روزه در دریا، طی کردن ۳۰ مایل، انجام عملیات در شب و اجرای عملیات های ویژه برای نفوذ از زیر سطح را دارند. 

با حضور امیر دریادار حبیب‌ الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش بالگرد SH-۳D – ۳۱۶، هواپیمای F -۲۷ و هواناو BH-۷-۱۰۴ امروز به ناوگان پروازی فرماندهی هوادریا نداجا پیوستند.

بالگرد ۳۱۶- SH۳D، هواپیمای فرندشیپ F۲۷ و هواناو (هاورکرافت) BH۷ که به همت کارگاه الکترواپتیک با همکاری متخصصین نیروی دریایی راهبردی ارتش و متخصصین صنایع دفاعی کشور پس از تامین قطعات و تعمیر به توان رزم نیروی دریایی محلق شدند.

این موفقیت با ۸۲ هزار و ۱۹۲ نفرساعت تلاش متخصصان هوا دریا نیروی دریایی راهبردی ارتش و متخصصین حوزه هواپیمایی و دفاعی کشور، متخصصان هوا دریا نداجا و ۱۱ هزار نفر ساعت تلاش مداوم بر روی بالگرد SH۳D این بالگرد رزمی دریایی را بهسازی و نوسازی کامل کردند.

همچنین متخصصان حوزه هواپیمایی و دفاعی کشور با ۲۹ هزارو  ۴۹۲ نفر ساعت کار مداوم بر روی هواپیمای بال ثابت F۲۷ این هواپیمای رزمی دریایی و ۸۴ هزارو ۷۰۰ نفر ساعت کار مداوم بر روی هواناو (هاورکرافت) BH۷ این هواناو رزمی دریایی را بهسازی و نوسازی کامل کردند.

در مجموع ۵۴ هزارو ۶۰ نفر ساعت کار تعمیری بر روی  چرخبال، هواپیما وهوانا انجام شده که ۱۳هزارو ۷۰۰ نفر ساعت آن برنامه ‌ای بوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حضور ایزوایکو در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته – ایزوایکو

ی آذر 28 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه حضور ایزوایکو در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته   در این نمایشگاه ۲۲۳ شرکت فعال بخش خصوصی و دولتی در حوزه صنعت حمل و نقل ، دانشگاه ها شرکت های دانش بنیان تازه ترین […]

همچنین بخوانید: