تجهیز و بازسازی ملزومات مبارزه با آلودگی نفتی در شناورهای سنتی در بنادر شرق هرمزگان

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در راستای صیانت از زیست بوم و حفاظت از محیط زیست دریایی بخشی از تجهیزات مقابله با آلودگی‌های دریایی خریداری و برروی شناورهای سنتی مستقر در این بندر نصب و همچنین تجهیزات فرسوده این شناورها نوسازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی با بیان اینکه آلاینده های ناشی از فعالیت های خشکی و دریایی تهدید بزرگی برای اکوسیستم های دریایی و سلامت عمومی محسوب می شوند، اظهار داشت: تجهیز بنادر و شناورها به ملزومات پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا یکی از اهداف  مهم پیش رو است که  نقش مهمی در  تعیین معیارهای ارزیابی و کنترل دوره ای و حصول اطمینان از اثر بخشی برنامه ها دارد.

وی خاطر نشان کرد: خرید و بازسازی تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی به ارزش 350 میلیون ریال اقدامی است تا برای مقابله با هر گونه آلودگی احتمالی و مسائل زیست محیطی آمادگی بیشتری  داشته باشیم.

به گفته حسینی، ملزومات تهیه شده شامل، تجهیزات مکانیکی و هیدرولیکی  نظیر، بوم ساحلی، اسکیمر، پدهای جاذب و یک فروند شناور مقابله با آلودگی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش در بوشهر رونمایی شد

س آذر 30 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، خط تولید موتورهای سنگین دیزل دریایی و نخستین و بزرگ‌ترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ایران در بوشهر صبح سه‌شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش افتتاح شد. همچنین از موتور […]

همچنین بخوانید: