استفاده از توان جوانان باعث جهش و نوآوری در نیروی دریایی شده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح سه‌شنبه در آئین افتتاح نخستین و بزرگترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ایران در بوشهر اظهار داشت: اتفاقات بسیار خوبی را در نیروی دریایی در بوشهر شاهد هستیم.

وی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: حمایت و پشتیبانی نیروی دریایی از این شرکت‌ها نیز بسیار مهم است و باید حمایت لازم از ظرفیت این جوانان انجام شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به موفقیت‌های کشور در عرصه تولید تجهیزات نظامی و دفاعی اشاره کرد و ادامه داد: ما در صنعت دفاعی در هر جایی و در هر نبردی پیروز شدیم مرهون نوآوری برآمده از توان و دانش بومی است.

وی نوآوری بخش خصوصی را عاملی مهم برای موفقیت و پیروزی دانست و اضافه کرد: بخش خصوصی، استارتاپ‌ها و جوانان خلاق در شرکت‌های دانش بنیان نوآوری را به صنعت دفاعی تزریق می‌کنند و موفقیت‌های خوبی را رقم زده‌اند.

ستاری به موفقیت‌های مناسب در نیروی دریایی بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: منطقه نوآوری در اختیار این جوانان فعال و کارآمد قرار گرفته است تا جوانانی با میانگین سنی ۳۴ سال امروز بتوانند موتورهای دیزلی دریایی را به تولید انبوه برسانند.

وی استفاده از ظرفیت جوانان و شرکت‌های دانش بنیان را فرهنگ جدید حاکم بر نیروی دریایی دانست و تصریح کرد: نیروی دریایی به این نتیجه رسیده است که با حمایت از جوانان فعال و خلاق آنان را به حوزه صنعت دفاعی کشور وارد کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اثر بخش و نتیجه گذار بودن فرهنگ استفاده از جوانان افزود: در سایه این حمایت پدرانه ضمن رفع مشکلات، زیرساخت‌های دفاع دریایی کشور تقویت شود.

وی بیان کرد: حوزه ارتقای رانش در موتورهای دیزلی و بنزینی سال‌ها است در دستور کار قرار گرفته است؛ زیرا ما در این حوزه بسیار وابسته بودیم و اکنون باید با تکیه بر توان و دانش بومی خودمان موتورهای دریایی با رانش مناسب را بسازیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف محموله ۴۰ میلیاردی قاچاق در سواحل ماهشهر

س آذر 30 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «منصور رضا عزیزی» در تشریح این خبر اظهار داشت: مرزبانان پایگاه دریابانی ماهشهر، در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی، حین کنترل شناورهای عبوری در سواحل خلیج فارس موفق شدند یک شناور […]

همچنین بخوانید: