بزرگترین بنادر جنوب شرق آسیا را بشناسید

زمان مطالعه: 3 دقیقه



در حال حاضر بندر سنگاپور در جنوب شرق آسیا با ترافیک سالانه در حدود 40 میلیون TEU، دومین بندر جهان پس از شانگهای است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، آسیا یکی از موتورهای اقتصاد جهانی در قرن 21 بوده است و برخی از بزرگترین بنادر جهان در این قاره قرار دارند. در ادامه این مطلب، به طور خاص بر روی بزرگترین بنادر جنوب شرق آسیا (به غیر از چین) و معرفی این بنادر، تمرکز خواهیم داشت. ترتیب قرارگیری بزرگترین بنادر در این لیست بر اساس ترافیک TEU در سال 2019-2020 صورت گرفته است.
0 4

بندر سنگاپور

بندر سنگاپور؛ بزرگترین و شلوغ ترین بندر جنوب شرقی آسیا و دومین بندر جهان پس از شانگهای است. بندر سنگاپور تنها بندر در این لیست است که در بین 10 بندر برتر جهان قرار دارد. بندر سنگاپور در سال 2020، با تخلیه و بارگیری 37.2 میلیون TEU، افزایش 1.6 درصدی را نسبت به سال 2019 تجربه کرده است. اداره بندر دریایی سنگاپور (MPA) در حال حاضر در حال ساخت بندر تواس است که در صورت تکمیل تا سال 2040 به بزرگترین بندر جهان با ظرفیت 60 میلیون TEU تبدیل خواهد شد.

0 2

بندر کلانگ، مالزی

بندر کلانگ؛ دومین بندر بزرگ در منطقه جنوب شرقی آسیا است که ترافیک آن در سال 2020 به 12.3 میلیون TEU رسید. این بندر در ساحل غربی شبه جزیره مالایی در تنگه مالاکا واقع شده است و در مسیر یکی از شلوغ ترین خطوط کشتیرانی جهان قرار دارد. در ماه می 2019، وست پورت، یکی از سه اپراتور اصلی ترمینال در بندر کلانگ، اعلام کرد که خرید اراضی را به عنوان بخشی از برنامه های توسعه پسکرانه بندر آغاز کرده است.

0 3

بندر تانجونگ پلپاس، مالزی

بندر Tanjung Pelepas سومین بندر بزرگ در جنوب شرقی آسیا و یکی از 20 بندر بزرگ در جهان است که ترافیک سالانه آن به 12 میلیون TEU می رسد. این بندر از نظر فناوری پیشرفته‌ترین بندر در آسیا بوده و سه بار متوالی رکورد تردد کشتی در منطقه جنوب شرق آسیا را به خود اختصاص داده است. در اکتبر 2020 مقامات این بندر اعلام کرد که قصد دارند ظرفیت بندر را تا سال 2030 به بیش از 30 میلیون TEU برسانند.

0 4

بندر لائم چابانگ، تایلند

بندر لائم چابانگ؛ چهارمین بندر بزرگ در آسیای جنوب شرقی است و میزان تخلیه و بارگیری کانتینری آن سالانه به 8 میلیون TEU می رسد. پیشرفته‌ترین ترمینال کانتینری این بندر در تایلند، ترمینال D است که توسط شرکت Hutchison در ژانویه 2019 افتتاح شد. پس از تکمیل، ظرفیت این ترمینال 3.5 میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

0 5

بندر تانجونگ پریوک، اندونزی

بندر تانجونگ پریوک؛ که به عنوان بندر جاکارتا نیز شناخته می‌شود، پنجمین بندر بزرگ در جنوب شرقی آسیا بوده که ترافیک کانتنری سالانه آن 7.6 میلیون TEU است. این بندر شلوغ ترین و پیشرفته ترین بندر اندونزی است و 50 درصد از ترافیک حمل و نقل این کشور را به خود اختصاص داده است. پروژه توسعه این بندر در سال 2013 آغاز شد و تا سال 2022 تکمیل خواهد شد و تا آن زمان این بندر دارای هفت ترمینال جدید با قابلیت جابجایی 18 میلیون TEU خواهد بود که در سطوح فعلی، آن را به یکی از هشت بندر شلوغ جهان تبدیل می کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشست مشترک مدیرکل بنادر مازندران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تامین کاغذ رسانه های مکتوب

ی دی 5 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ضرورت دارد، از ظرفیت های بندر نوشهر برای تامین کاغذ استفاده شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد تقی انزان پور  با بیان […]
محمد تقی انزان پور،مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران،تامین کاغذ رسانه های مکتوب،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: