مجوزهای صیادی مناطق جنوب کشور ساماندهی می شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا، پرویز محبی شامگاه شنبه در دیدار با صیادان کیش اظهار داشت: استان هرمزگان دارای سه هزار و ۲۰۰ شناور دارای مجوز است و علاوه بر آن بیش از ۱۲ هزار شناور بدون مجوز نیز صیادی می‌کنند که باید ساماندهی شوند.

وی اضافه کرد: در جزیره کیش نیز ۵۸ صیاد بدون مجوز رسمی تنها با مجوز موقت سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت می‌کنند و همین موضوع موجب ایجاد مشکل تامین سوخت برای آنان شده است.

محبی با اشاره به اینکه در کوتاه مدت ده تا بیست مجوز با شناسایی افراد واجد صلاحیت در کیش و هندورابی اعطا می شود یادآور شد: برای پیگیری سوخت شناورها در کیش نیاز است تا مسئول توزیع فرآورده‌های سوختی در کیش همکاری کند چرا که این قایق‌ها حتما باید مجوز رسمی شیلات داشته باشند و با مجوز موقت سازمان منطقه آزاد نمی‌توانند سوخت دریافت کنند.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای نیز گفت: افزایش قدرت موتور شناورهای صیادی در استان بوشهر اتفاق افتاده است، ولی در هرمزگان خبری از این طرح نیست و این یک تبعیض آشکار است.

احمد جباری افزود: برای حل مشکلات اسکله صیادی رایزنی‌هایی با سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده و بهسازی اسکله نیز شروع شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۳۷ درصدی صید ماهیان استخوانی در سواحل گیلان

ی دی 5 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه عظیم مدبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: غالب صید صیادان پره دو گونه کفال (۵۲ درصد ) و ماهی سفید ( ۴۵ درصد) بوده و سه درصد نیز سایر آبزیان دریای خزر صید شده است. وی ارزش فروش ناخالص این […]

همچنین بخوانید: