از ورود ۱۱۲ میلیون واکسن کرونا به کشور تا صادرات ۲۰۵ میلیون دلاری

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که از جمله این گزارش‌ها می‌توان به “فعالیت ۱۲۳صندوق خرد، ظرفیتی برای اشتغال بانوان در آذربایجان‌غربی“، “آغاز مرگ تدریجی خلیج گرگان، پیش‌بینی که به واقعیت پیوست“، “اصلاح تعرفه گاز صنایع خُرد، ضرورتی برای بودجه ۱۴۰۱“،  “۱۸ سال پس از زلزله، چه خبر از مرمت ارگ جهانی بم؟” و “استان تهران، نابرابر روی نمودار توسعه” اشاره کرد.

همچنین امروز گروه استانهای ایرنا در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند که اومیکرون نسبت به ویروس دلتا تقریبا سه برابر سرایت زایی بیشتری دارد و زمانی که یک نفر مبتلا می‌شود، می‌تواند ویروس را به ۱۰ نفر دیگر هم انتقال دهد.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران هم که به کرمان به سفر کرده است در همایش پیامدهای اجتماعی زلزله بم تاکید کرد که درس‌آموخته‌های زلزله بم را مکتوب، دسته‌بندی و جمعبندی نکردیم. به گفته نجار، حتی آمار جانباختگان زلزله بم را دقیق نداریم تا ببینیم در بم کجاها را اشتباه کردیم زیرا آثار روانی این فاجعه را نمی‌دانیم.

دبیرکل هلال احمر نیز در نشست هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان کرمان در بم اعلام کرد که ۱۱۲ میلیون دز واکسن کرونا وارد ایران شد. این میزان واکسن از زمان آغاز واکسیناسیون عمومی علیه کرونا تاکنون وارد کشور شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در جلسه طلبه‌ها و فضلای لنجان تاکید کرد که لابی صهیونیستی دنبال جلوگیری از غنی‌سازی هسته‌ای ایران است. امیرآبادی یادآور شد که مذاکرات برجام در حال انجام است و هم اینک تاکتیک آن تغییر کرده است.

همچنین امروز دفتر ایرنا در کیش به نقل از معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران خبر داد که مجوزهای صیادی مناطق جنوب کشور ساماندهی می شود. استان هرمزگان دارای سه هزار و ۲۰۰ شناور دارای مجوز است و علاوه بر آن بیش از ۱۲ هزار شناور بدون مجوز نیز صیادی می‌کنند که باید ساماندهی شوند.

مدیرکل شیلات گیلان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در رشت از افزایش ۳۷ درصدی صید ماهیان استخوانی در سواحل گیلان خبر داد. بر اساس آمار ارائه شده توسط وی، ۴۷ شرکت صیادی پره از ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ تاکنون موفق شدند ۶۰۰ هزار و ۴۹۸ کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در سواحل این استان صید کنند.

از ورود ۱۱۲ میلیون واکسن کرونا به کشور تا صادرات ۲۰۵ میلیون دلاری

کنترل بهداشتی مسافران در شلمچه و مرز دریایی خرمشهر افزایش یافت. این خبر را هم مدیر شبکه بهداشت خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آبادان عنوان کرد.

از ورود ۱۱۲ میلیون واکسن کرونا به کشور تا صادرات ۲۰۵ میلیون دلاری

از گنبدکاووس نیز خبر رسید که واژگونی مینی‌بوس در گنبد ۳ کشته و ۲۳ مصدوم برجا گذاشت. رییس مرکز فوریت‌های پزشکی این شهر با تایید این خبر گفت که تمامی سرنشینان این مینی بوس به جز راننده که آقا بوده، خانم و کودک بودند که درحال برگشت از سفر زیارتی مشهد مقدس دچار حادثه شدند. رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل پرونده کیفری درباره این حادثه خبر داد.

از ورود ۱۱۲ میلیون واکسن کرونا به کشور تا صادرات ۲۰۵ میلیون دلاری

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شهرکرد اعلام کرد که بیش از ۴۴ هزار واحد روستایی در چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی شد. به گفته وی بر این اساس تاکنون ۵۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم‌سازی شده است که در مقایسه با میانگین کشوری که ۵۱ درصد است در وضعیت بهتری قرار دارد.

۴۵ درصد خاک خراسان رضوی با مشکل شوری مواجه است. این عنوان خبری بود که مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد آن را مطرح کرد. وی تاکید کرد که این وضعیت هر روز بدتر می‌شود و در حال حاضر با بحران جدی شوری خاک استان مواجهیم که در همه شهرهای آن مشاهده می‌شود.

مدیرکل گمرکات قم نیز در گفت وگو با مرکز ایرنا از صادرات ۲۰۵ میلیون دلاری استان قم خبر داد. این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰۶درصد رشد داشته است و تا پایان سال نیز این روند افزایشی ادامه خواهد یافت.

از ورود ۱۱۲ میلیون واکسن کرونا به کشور تا صادرات ۲۰۵ میلیون دلاری

مرکز ایرنا در زاهدان هم به نقل از روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۲ تن از نیروهای این قرارگاه شب گذشته/شنبه/ در منطقه عمومی زاهدان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. این نیروها در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در نشست خبری به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اعلام کرد که استان فارس در سه سال اخیر با ۲۰۰۰ رخداد طبیعی روبه‌رو شده است. به گفته وی در چند سال اخیر از سال ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد رخدادهای طبیعی متعددی از جمله سیل، زلزله، فرونشست زمین، آتش سوزی، رانش زمین، هجوم ملخ، صاعقه و خشکسالی در کشور و به ویژه در استان فارس بودیم.

از ورود ۱۱۲ میلیون واکسن کرونا به کشور تا صادرات ۲۰۵ میلیون دلاری

معاون وزیر بهداشت هم که در اصفهان به سر می‌برد در نشست توجیهی «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت»، فرزندآوری و جمعیت را اولویت اول کشور دانست و خاطرنشان کرد که نرخ کلی باروری در کشور ۱.۷ است که رقم پایینی محسوب می‌شود و چنانچه به حدود یک برسد به چاله جمعیتی گرفتار خواهیم شد.

از مرکز ایرنا در یزد نیز خبر رسید که آیین درگذشت اشو زرتشت به صورت مجازی در یزد برگزار شد. به گفته رییس انجمن هماروز زرتشتیان این استان آیین درگذشت اشو زرتشت (پنج دیماه) که قرار بود امروز یکشنبه در آرامگاه زرتشتیان یزد برپا شود بعلت شیوع سویه جدید کرونا لغو شد.

مرکز ساری هم با تهیه و انتشار فیلمی با عنوان “آسیاب دینه‌سَر، تنها آسیاب آبی مازندران” به بررسی این آسیاب آبی پرداخته است. اهالی روستای « دینه‌سر » ساری ۲۸ سال پس از تعطیلی آخرین آسیاب آبی محل‌ زندگی‌شان، با تلاش فرزند آسیابان قدیمی روستا ، پنج سال است گندم‌های خود را زیر سنگ قدیمی آسیاب که با انرژی جریان آب می‌چرخد به آرد تبدیل می‌کنند؛ آسیابی که تنها بازمانده «اَرسیو»ها یا آسیاب‌های آبی مازندران است. فیلم این گزارش را در زیر ببینید.

همچنین مرکز ایرنا در کرمان در خبری اعلام کرد که ساخت مجتمع فرآوری خرما با ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در بم آغاز شد. کلنگ زنی این مجتمع همزمان با سالروز زلزله پنجم دیماه سال ۸۲ با حضور مسئولان مختلف از جمله استاندار کرمان انجام شد.

رییس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه لرستان نیز در خبری اعلام کرد که بیش از ۶هزار میلیاردتومان اعتبار عمرانی در سفر دولت به لرستان تصویب شد. این میزان اعتبار در حوزه های آب، راه، بیمارستان، طرح های هادی، آموزش، حوزه های فرهنگ و گردشگری تصویب شده است.

همچنین امروز از مرکز ایرنا در تهران خبر رسید که حادثه برخورد قطار متروی تهران – کرج در شورای شهر بررسی شد. این مرکز به نقل از معاون شهردار تهران اعلام کرد که پنج خطای راهبر در حادثه متروی تهران – کرج عامل حادثه بود. به گفته شفیعی کاربر در آن زمان از نظر روحی و جسمی هوشیاری نداشته است.

از ورود ۱۱۲ میلیون واکسن کرونا به کشور تا صادرات ۲۰۵ میلیون دلاری

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۵۱درصدی سود تایدواتر خاورمیانه در دوره ۹ ماهه

ی دی 5 , 1400
زمان مطالعه: 6 دقیقه مرین‌پرس رحمت الله صادقیان، رییس هیات مدیره شرکت تایدواتر خاورمیانه در بازدید از غرفه این شرکت در نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار کرد:« سرمایه گذاری بالغ بر ۳هزار میلیارد ریال در حوزه ناوگان حمل ونقل و خرید تجهیزات در بندر شهیدرجایی و الحاق […]

همچنین بخوانید: