بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از جزایر نازعات

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، وحید جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هدف از سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به استان هرمزگان، بازدید از جزایر راهبردی خلیج فارس و برخی سواحل استان است که با همکاری سردار فرمانده نیروی دریایی سپاه و استاندار هرمزگان انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اقداماتی که نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های ثبات امنیت و اقتدار دریایی، مبارزه با قاچاق‌های کلان و سازماندهی شده دام، سوخت، کالا و تخلفات زیست محیطی دریا انجام می‌دهد قابل تحسین و تقدیر است که جا دارد از مجاهدت‌های شایسته و مخلصانه سردار تنگسیری و رزمندگان دریادل نیروی دریایی سپاه تقدیر تشکر کنیم.

جلال زاده ضمن ارزیابی مثبت از سفر به جزایر نازعات و بازدید اعضای کمیسیون، افزود: برای مردمی کردن جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک اقدامات مناسب و شایسته ای از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برداشته شده که می‌طلبد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی الآن که در فصل بودجه بندی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هستیم حتماً به صورت ویژه‌ای برای پشتیبانی از طرح‌های عمرانی و آبادسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در موضوعات خدمات، امور شهری، رفاهی، ترابری هوایی دریایی، بهداشت و درمان، آموزشی، تأسیسات آب و برق، آموزشی و صنایع زود بازده که هر کدام به نوعی در ثبات امنیت نقشی دارند برای جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و کوچک بصورت ویژه ای اقدام کنند.

دریادار علیرضا تنگسیری نیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از ریاست مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: امروز با عنایت خداوند متعال نیروی دریایی سپاه با تلاش و مجاهدت رزمندگان دریادل توانسته امنیت پایدار در جغرافیای خلیج فارس برقرار نماید تا همه مردم بتوانند از این نعمت الهی بهره برداری کنند.

وی افزود: امروز سیادت و صیانت نیروی دریایی سپاه بر سطح، زیر سطح و بالای سطح در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز با انجام اصل کنترل باند و اشراف اطلاعاتی هوشمندانه بصورت مطلوب و پایدار در حال انجام است.

سردار تنگسیری گفت: نیروی دریایی سپاه نزدیک به سه سال است که توانسته با فرمان حکیمانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج دریایی را تشکیل و با ساماندهی بیش از ۴۸ هزار نفر در سواحل شمالی و جنوبی از مردم نجیب و ولایتمدار این مناطق، یک نیروی توانمند، جهادی و باانگیزه برای خدمت رسانی، ایجاد امنیت پایدار، عمران و آبادی سواحل، اشتغال‌زایی و مردمی کردن جزایر سازماندهی کند.

دریادار تنگسیری با مثبت ارزیابی کردن حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جزایر نازعات خلیج فارس اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، سوخت، دام و تخلفات زیست محیطی دریایی اقدام ات ارزنده‌ای انجام داده که می‌طلبد مجلس شورای اسلامی با انجام اقدامات هم‌افزا و مؤثر به حمایت و پشتیبانی‌های شایسته در این زمینه‌ها کمک کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صادرات آبزیان از سکوی صادراتی قصرشیرین در سال آینده

پ دی 9 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه سید فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت تأسیس سکوی صادرات آبزیان در استان کرمانشاه، اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای احداث سکوی صادرات آبزیان در شهرستان قصرشیرین خریداری شده است. وی افزود: در سال جاری اتحادیه تعاون روستایی و شیلات استان […]

همچنین بخوانید: