استقبال از سرمایه‌گذاری چین در بندر چابهار/ فاز دوم بندر چابهار ظرفیت پذیرش کشتی‌های بسیار بزرگ را دارد/ آماده پذیرش هر نوع سرمایه گذاری خارجی در بندر چابهار هستیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای توسعه بندر چابهار، آماده پذیرش هر نوع سرمایه گذاری خارجی به خصوص از کشورهای منطقه و همچنین کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی با اشاره به ساخت اولین کشتی کانتینربر با ظرفیت ۲۴ هزار TEU در جهان، اذعان داشت: اکنون ۴ کشتی با این ظرفیت ساخته شده و یا در حال ساخت است که این مساله نشان می دهد تجارت دریایی به تکنولوژی جدید نیازمند است. بنادر امروز جهان هم از نظر اسکله و هم از منظر تجهیزات باید هماهنگ با این کشتی‌های بسیار بزرگ باشند. 

به گفته وی، کشور باید به بنادری که بالای ۱۸ متر عمق دارند و در آنها ۳ الی ۴ گنتری کرین(جرثقیل دروازه‌ای) به صورت همزمان می‌تواند عملیات تخلیه و بارگیری از کشتی را انجام دهد، مجهز شوند. اگر این اقدام انجام نشود، بازار از دست خواهد رفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به ظرفیت بندر چابهار برای پذیرایی از کشتی‌های بسیار بزرگ، تصریح کرد: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی و عمیق‌ترین بندر کشور است و اسکله‌های فاز دوم این بندر می‌توانند از کشتی‌های بسیار بزرگ پشتیبانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات روسازی و تجهیز دو اسکله ۴۵۰ متری با عمق ۱۸ متر که به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد، می‌تواند تا سال آینده به اتمام برسد. این به آن معنی است که اگر ایران بتواند سرمایه لازم برای پیشبرد طرح توسعه بندر چابهار را فراهم کرده و فاز دوم را طبق زمان‌بندی به اتمام برساند، سال آینده صاحب بندری خواهد شد که قابلیت پشتیبانی از کشتی‌های بسیار بزرگ را دارد.

آقایی گفت: آماده پذیرش هر نوع سرمایه گذاری خارجی به خصوص از کشورهای منطقه و همچنین کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا هستیم و در میان این کشورها، چین بسیار برای ما مهم است، در این رابطه مکاتباتی نیز انجام شده و انتظار داریم تجار چینی با سرمایه‌گذاری در بندر چابهار، منافع این کشور و همچنین ایران را تامین کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقبال از سرمایه‌گذاری چین در بندر چابهار

ی دی 12 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس  ایران به بنادر بسیار عمیق برای پذیرش کشتی‌های بسیار بزرگ و باقی‌ماندن در تجارت بین‌المللی دریایی نیاز دارد و فاز دوم بندر چابهار می‌ تواند این نیاز را تامین کند. دریانوردی کماکان روش اصلی تجارت بین‌المللی است و بخش عمده‌ای از مبادله کالا بین کشورها […]

همچنین بخوانید: