نهاوند بزرگترین دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/همدان نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان به‌عنوان بزرگترین دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور مطرح است و باید در رفع مشکلات مزارع پرورش ماهی این شهرستان اهتمام لازم صورت پذیرد.

به گزارش مرین‌پرس، علیرضا شهبازی افزود: با توجه به این‌که شهرستان نهاوند از موهبت سراب‌های متعدد و آب سراب گاماسیاب بهره‌مند و به عنوان بزرگترین دهکده شیلاتی غیرساحلی کشور مطرح است که باید در رفع مشکلات مزارع پرورش ماهی این شهرستان اهتمام لازم صورت پذیرد.

وی افزود: در این زمینه با معاونت توسعه منابع انسانی و معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی دیداری داشتم و پروژه‌ها و مشکلات بخش کشاورزی و شیلات نهاوند را بررسی و پیگیری کردیم.

شهبازی تصریح کرد: دراین دیدارها بحث توسعه و رفع مشکلات مجتمع بزرگ شیلات گاماسیاب و سایر مزارع پرورش ماهی شهرستان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت. 

به گفته‌ی وی با توجه به ظرفیت تولیدات باغی در شهرستان لازم است در زمینه صنایع تبدیلی حداکثر کمک به سرمایه‌گذاران این بخش صورت بگیرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس یادآوری کرد: هم‌چنین احداث گلخانه، توسعه و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای، بحث تأمین کود و سموم مورد نیاز کشاورزان نهاوندی، احداث واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی وغیره از مسائلی بود که در این دیدارها مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه از توسعه زیرساخت‌های برق نهاوند در دیدار با مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد و گفت: برای تسریع در اجرای طرح‌های انتقال و فوق توزیع برق در شهرستان، با مدیرعامل توانیر دیدار و مشکلات مورد پیگیری قرار گرفت.

شهبازی تاکید کرد: بخاطر عدم ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برق در شهرستان، عملاً امکان استقرار صنایع سنگین در شهرستان نهاوند ممکن نبود که مکاتبات متعدد و جلسات حضوری در وزارت‌خانه، شرکت‌های توانیر و برق منطقه‌ای داشتیم.

وی بیان کرد: در این راستا با کمک دستگاه‌های اجرایی در استان و شهرستان، پست‌های برق ۶۳/۲۰ نهاوند ۳، نهاوند ۴ و پست برق انتقال ۲۳۰/۶۳ نهاوند ۵، تملک زمین در حال اجراست.

نماینده مردم نهاوند در مجلس در خاتمه عنوان کرد: با توجه به احداث کارخانه کلسینه دولومیت با سرمایه‌گذاری مستقیم صنایع نسوز، طرح پتروشیمی و چندین طرح بزرگ دیگر، ضرورت تسریع در اجرای پست‌های برق از مسایل حیاتی برای شهرستان است.

انتهای پیام

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر ۲۳ درصد افزایش یافت

س دی 14 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش یافته است. به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیاوش ارجمندزاده روز سه‎‌شنبه به رسانه‌ها اعلام […]

همچنین بخوانید: