فعال کردن حمل و نقل میان بندر خرمشهر و کویت در حال پیگیری است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی بندر و دریانوردی خرمشهر نوراله اسعدی در نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات صادرات و واردات به منظور مانع‌زدایی، رفع محدودیت‌ها و پشتیبانی از تجار و بازرگانان اظهار داشت:

بندر خرمشهر از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است و پیش از جنگ تحمیلی ظرفیت این بندر پرآوازه نزدیک به پنج میلیون تن بود که امروز این ظرفیت ۲ برابر شده و به ۱۰ میلیون تن رسیده است.

وی اظهار داشت: بندر خرمشهر تمام ظرفیت‌های زیرساختی را برای فعالیت تجار و بازرگانان فراهم کرده و این آمادگی را دارد موانع را برای تسهیل در فعالیت تجار و بازرگانان رفع کند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: در سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن از ظرفیت بندر خرمشهر استفاده شده که نزدیک به ۹۰ درصد از این امر در حوزه صادرات بوده است. 

اسعدی با بیان اینکه تعامل و ارتباط میان تمامی ارگان‌ها می‌تواند برای تسهیل امر تجارت منطقه راهگشا باشد گفت:  امیدواریم با همدلی و دغدغه مشترک فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان با آرامش کامل فعالیت خود را انجام دهند.

وی با اشاره به ظرفیت مهم موجود در میان کشورهای همسایه به ویژه کویت برای ارتباط با بندر خرمشهر گفت: با تاکید ویژه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال فعال کردن ارتباط ویژه بندر خرمشهر با کشور کویت هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک ترافیک خوبی در حوزه حمل و نقل میان بندر خرمشهر و کویت ایجاد شود چرا که این ظرفیت در بندر خرمشهر موجود است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در رابطه با مطالبه بازرگانان و تجار در زمینه تخفیف در تعرفه‌ها گفت: بندر خرمشهر برای تدوین تعرفه‌های جدید پیشنهادهای کارآمد و مشوقی را برای سازمان بنادر ارسال کرده که با کلیات آن موافقت شده است و بندر خرمشهر به نوبه خود این موضوع مهم را پیگیری خواهد کرد.

اسعدی رابطه میان بازرگانان و تجار با بندر خرمشهر را مهم دانست و افزود: بندر خرمشهر خود را موظف می‌داند مشکلات موجود در امر صادرات و واردات را آسیب‌شناسی کند و برای توسعه تجارت در منطقه تمام توان خود را به کار گیرد.

وی با بیان اینکه صاحبان کالا و فعالان حوزه دریایی و بندری نیازمند نگاه ویژه از سوی سازمان منطقه آزاد اروند هستند گفت:در این زمینه بسته پیشنهادی برای رونق امر تجارت به سازمان منطقه آزاد اروند ارایه می شود.

۲ میلیون و ۶۱ هزار و ۸۰۱ تن کالا از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در مجتمع بندری خرمشهر بارگیری و به خارج از کشور صادر شده است.

بندرخرمشهر با برخورداری از۲۰ پست اسکله،۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره‌مندی از مزایا و معافیت‌های منحصر به فرد در منطقه به خطوط مختلف کشتیرانی خدمات ارایه می کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تسلط بر مبانی کشتیرانی کانتینری

چ دی 15 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، نویسنده این کتاب طی سی سال برخورد علمی با کار حرفه‌ای در نمایندگی‌های خطوط کشتیرانی کانتینری بزرگ جهان و کسب تجارب و دانش آن خطوط به خصوص در امر پیشگیری از خسارات و دعاوی، چکیده‌ای از اطلاعات خود را در اختیار علاقمندان قرار […]

همچنین بخوانید: