معاون شیلات بوشهر:طرح شمارش قایق های فاقد شناسنامه این استان در حال اجراست

زمان مطالعه: 1 دقیقه

بهزاد حیدری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس اعلام سازمان شیلات ایران  و هماهنگی های انجام شده مالکان و صاحبان شناورهای(قایق) فاقد مجوز وشناسنامه باید در مدت ۱۰ روزبا مراجعه  به مدیریت شیلات شهرستانها نسبت به ثبت اطلاعات شناور خود اقدام و همکاری لازم را بعمل آورند. 

وی هدف از اجرای طرح آمارگیری  قایق‌های فاقد شناسنامه را آمار برداری و سامان دهی این شناورها عنوان کرد.

حیدری اضافه کرد: براساس آمار غیر رسمی موجود تعداد یک هزار و ۹۹۰ فروند قایق فاقد شناسنامه در استان بوشهر وجود دارد که این آمار دقیق نیست و حضور وفعالیت این شناورها معیشت و شغل صیادان مجاز و قانونمند استان را تحت تاثیر قرار داده اند. 

وی ادامه داد: شناورهای فاقد مجوز ملزم به رعایت قوانین صید و صیادی نیستند، و فعالیت این شناورها اجحافی به جامعه صیادی استان به شمار می‌رود و  با اجرای طرح آمار برداری این تیپ شناورها ساماندهی می شوند.

معاون صید و بنادرماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر برآورد آمار دقیق شناورهای بی شناسنامه، شناسایی بنادر محل پهلوگیری و ورود و خروج آنها،   شناسایی و ثبت اسناد مالکیت آنها، قدرت موتور شناورها و تعیین محل و میزان فعالیت این شناورها را از جمله هدفهای اجرای این طرح عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۳۲ فروند لنج و یک هزار و ۴۷۴ فروند قایق صیادی مجاز  در آبها و صید گاههای استان بوشهر به امر صید و صیادی مشغول هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش دبی منابع آبی حیات آبزیان را در خراسان شمالی به خطر انداخته است

پ دی 16 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مهندس مهدی میرقراچولو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خشکسالی های اخیر که منجر به کاهش دبی و کیفیت آب رودخانه ها، چشمه ها و چاه ها شده است که پرورش دهندگان آبزی پروری را در این خطه با مشکل مواجه کرده است. وی افزود: بروز […]

همچنین بخوانید: