برنامه‌ریزی دولت برای افزایش ۲۰۸ درصدی ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که با اختصاص منابع لازم در سال آینده میزان تولید برق تجدیدپذیر از ۹۲۵ مگاوات به یک هزار و ۹۲۵ مگاوات افزایش می‌یابد.

به گزارش «مرین‌پرس» سازمان برنامه و بودجه می‌گوید بی‌عملی و عدم اجرای برنامه‌های دقیق در دولت قبل موجب خاموشی‌های گسترده در تابستان شد؛ دولت سیزدهم برای حل مرحله‌ای مشکل تولید انرژی برنامه دقیقی تدوین کرده و در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم منابع خوبی به این بخش اختصاص پیداکرده است.

بر اساس همین گزارش، در لایحه سال آینده میزان منابع صنعت برق افزایش قابل‌توجهی دارد و در لایحه احکام مختلفی برای جذب منابع ازجمله انتشار اوراق مالی، فاینانس خارجی، فروش اوراق و منابع داخلی بودجه دیده ‌شده است.

به این ترتیب با اختصاص منابع لازم در سال آینده میزان تولید برق تجدیدپذیر از ۹۲۵ مگاوات به یک هزار و ۹۲۵ مگاوات افزایش می‌یابد، همچنین ۵۰۰ مگاوات هم از محل ارتقاء راندمان نیروگاه‌ها به شبکه برق تزریق خواهد شد.

با رشد منابع مالی صنعت برق در بودجه ۱۴۰۱ ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق کشور سال آینده با ۴ هزار مگاوات افزایش به ۹۲ هزار و ۲۰۱ مگاوات خواهد رسید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کلیه امکانات نیروی دریایی ارتش در اختیار مردم مناطق سیل‌زده است

ش دی 18 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اقدامات و کمک‌های این نیرو به سیل‌زدگان منطقه کنارک، گفت: هموطنان ما در روستاهای کنارک در محاصره آب بودند و سیل راه ارتباطی آنها را قطع کرده بود که با تجهیزات نیروی […]
نداجا برای آبادانی مناطق محروم جنوب شرق کشور تلاش می کند

همچنین بخوانید: