کشتی های سبز؛ عاملی برای بالا ماندن نرخ های حمل و نقل دریایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



تطابق با قوانین کاهش تولید گازهای گلخانه ای در صنعت کشتیرانی، هزینه های مضاعفی را برای شرکت های کشتیرانی به همراه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مری لینک، طبق پیش بینی های انجام شده، هزینه‌های حمل‌ونقل اقیانوسی احتمالاً در سال 2022 بالا باقی خواهد ماند، زیرا سرمایه‌گذاران و ذینفعان این صنعت در تلاش هستند تا کربن‌زدایی در بخش کشتیرانی را تسریع کنند و شرکت‌ها نیز با تامین مالی برای اقدامات سبز مربوط به کربن زدایی دست و پنجه نرم می کنند.

صنعت کشتیرانی که حدود 90 درصد تجارت جهانی را شامل شده و تقریباً 3 درصد از انتشار CO2 جهان را به خود اختصاص می دهد، تحت فشار فزاینده ای از سوی طرفداران محیط زیست برای ارائه اقدامات دقیق تر برای کاهش میزان آلاینده ها است.

سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) گفته است که در اقدامات کوتاه مدت در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای در دو سال گذشته پیشرفت داشته است. در سال 2021 پیشرفت قابل توجهی در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی از جمله مقررات جدید برای بهبود بهره وری انرژی ناوگان جهانی حاصل شده است و در سال آینده توسعه یک استراتژی جدید نهایی خواهد شد.

علاوه بر این، پیشنهاد ارائه شده در IMO برای ایجاد یک صندوق تحقیق و توسعه 5 میلیارد دلاری برای یافتن فناوری مناسب برای دستیابی به اهداف سبز هنوز در دست بررسی است.

حال این مساله مطرح می شود که تاکید بر چالش های پیش رو بر کشورهای درحال توسعه و توسعه نیافته تاثیر خواهد داشت.

علی حیدر زیدی، وزیر امور دریایی فدرال پاکستان، در این خصوص گفت: در حالی که این کشور میزان تولید کربن بالایی ندارد، تغییرات آب و هوایی و مقررات جدید فشار مالی بالایی را به صنعت کشتیرانی این کشور وارد کرده است.

وی با اشاره به صندوق تحقیق و توسعه به رویترز گفت: کشورهای در حال توسعه نمی توانند برای نوع زیرساخت های مورد نیاز هزینه کنند، بنابراین، کشورهای توسعه یافته باید از این روند در IMO حمایت کنند.

تامین مالی مسیر پیش رو یکی از موانع اصلی است. بر اساس برآورد تحلیلگران، صنعت حمل و نقل برای دستیابی به انتشار صفر گازهای گلخانه ای تا سال 2050 به 2.4 تریلیون دلار منابع مالی نیاز دارد.

محاسبات مالی و میزان عرضه و تقاضا نشان می‌دهد که برای رسیدن به اهداف سبز صنعت کشتیرانی، نرخ‌های حمل و نقل بالاتر می‌رود و صنعت کشتیرانی باید برای تامین مالی اقدامات کاهش گازهای گلخانه ای، سرمایه بیشتری داشته باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ممیزی پایانه‌های نفتی بنادر هرمزگان مطابق با آخرین الزامات و استانداردها

ش دی 18 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه تیم تخصصی نظارت بر ترمینال‌های نفتی سازمان بنادر و‌ دریانوردی جهت ارزیابی و ممیزی پایانه‌ها و اسکله‌های نفتی در بندرشهید رجایی حضور یافتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، تیم ارزیابی سازمان بنادر و دریانوردی متشکل از کارشناسان اداره کل […]
ممیزی پایانه‌های نفتی ، بنادر هرمزگان ،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: