ظرفیت بسیار مناسبی در بنادر شمالی ایجاد شده است/ لزوم سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر بخش خصوصی در بنادر شمالی

زمان مطالعه: 3 دقیقه



رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر ضرورت بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی کشور، گفت: خرید کشتی‌های نو، افزایش شناورها و فعال شدن تردد خطوط کشتیرانی به بنادر ایران، امری ضروری است.

سید علی حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه امیدوار هستیم با خرید کشتی های نو، افزایش شناورها و فعال شدن تردد خطوط کشتیرانی به بنادر ایران شاهد بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی کشور و رونق بنادر ایران باشیم، اظهار داشت: با توجه به اصل 44 قانون اساسی، سرمایه گذاران بخش خصوصی و غیردولتی باید با فراغ بال در حوزه حمل و نقل دریایی و سرمایه گذاری در بنادر کشور عمل کنند.

وی ادامه داد: مساله مهمی در رابطه با حاکمیت کشتی هایی که باید در ایران به ثبت برسند وجود دارد؛ در این حوزه با فرایند پیچیده و زمان مواجه هستیم که به عنوان یک چالش باعث شده کشتی خریداری شود و در سایر کشورها مالکیت آن را به ثبت برسانند، چراکه برخی کشورها با دریافت عوارض فعالیت های ثبت کشتی را به راحتی پیش می برند و از این روش به عنوان یک درآمد ارزی استفاده می کنند؛ بنابراین باید در ایران نیز این رویه بازنگری و تسهیل شود.  

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به مزایای تسهیل ثبت کشتی در ایران، گفت: این امر مزایای بسیاری دارد و باعث می شود کشتی ها با پرچم ایران از عوارض ناوگان خارجی معاف شوند و در بازار رقابتی تر عمل کنند.

حسینی با تاکید بر ورود موفق بخش خصوصی در بنادر ایران از جمله بندر شهیدرجایی و مجتمع بندری امام خمینی(ره)، عنوان کرد: خوشبختانه بر اساس اصل 44 قانون اساسی، بخش خصوصی به خوبی در محوطه های بندری ورود و اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف کرده است.

وی افزود: خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی بیشتر به دنبال نظارت است و اگر در همین مسیر حرکت کنیم، شاهد افزایش فعالیت بخش خصوصی در بنادر ایران خواهیم بود که در نهایت منجر به رونق و پویایی بنادر می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه 90 درصد حجم صادرات و واردات کشور از مبادی بنادر صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: آنگونه که اعلام شده بنادر شمالی ایران ظرفیتی معادل 30 میلیون تن دارند که تنها 5 میلیون تن از این ظرفیت مورد استفاده واقع شده است و باید این ظرفیت خالی بنادر شمالی را فعال کرد.

حسینی افزود: دولت سرمایه گذاری مناسبی در بنادر شمالی کشور انجام داده است و باید بخش خصوصی به نحو مطلوب از این ظرفیت ایجاد شده، استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه بندری و دریایی کم نگذاشته و نمی گذارد، گفت: باید شاهد سرمایه گذاری هرچه بیشتر بخش خصوصی باشیم و در عین حال با بهره مندی از نظر کارشناسان و نخبگان دریای و بندری از این ظرفیت مناسب اقتصادی ایران به نحو مطلوب استفاده کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پنج فروند شناور در بندر شهید رجایی در حال تعمیر است

چ دی 22 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، محمدرضا پوررجبی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این شناورها شامل راهنمابر«هادی ۲»، تجسس و نجات «ناجی۳»، یدک‌کش «هدایت۶» ،«برنا» و لایروب «نوسود» در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی و یکی از کشتی سازی‌های استان در حال سپری کردن فرآیند تعمیرات زیرآبی و […]

همچنین بخوانید: