فرماندار مراغه بر حل مشکلات شهرک شیلات این شهرستان تاکید کرد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سیدعلی موسوی روز پنجشنبه در جلسه رفع مشکلات شهرک شیلات روستای زینق مراغه اظهار داشت: توسعه شیلات و غذاهای دریایی به اصلاح سبک زندگی کمک می کند و می توان با احداث این مجموعه غذاهای دریایی را در سبد زندکی مردم با قیمت کم گنجاند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ مسئولان وقت تصمیمی مبنی بر ایجاد شهرک شیلات در روستای زینق شهرستان در اراضی به مساحت ۵۰۰ هکتار گرفتند، گفت: با ایجاد این شهرک این اراضی بایر احیا و آب های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه صوفی چای و از آنجا به دریاچه ارومیه هدایت می شود.

وی اضافه کرد: ایجاد منطقه گردشگری، رستوان و دیگر صنایع وابسته با راه اندازی این شهرک در این منطقه امکان پذیر است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در طول عمر ۲۷ ساله شیلات در استان، مراغه یکی از بهترین شهرستان ها در تولید محصولات آبزی بوده است.

فرماندار مراغه بر حل مشکلات شهرک شیلات این شهرستان تاکید کرد

قاسم جعفروند افزود: در این راستا و با توجه به ظرفیت ها و قدمت شهرستان ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه زینق برای احداث شهرک شیلات در نظر گرفته شد که از جمله مزایای راه اندازی این شهرک را می توان احیای دریاچه ارومیه، تولید با بهره وری بالا و ایجاد منطقه گردشگری عنوان کرد.

وی بیان کرد: همچنین می توان زنجیره شیلات را در ادامه این شهرک در منطقه راه اندازی کرد.

جعفروند اظهار کرد: دقیقا احداث این شهرک در راستای اهداف احیای دریاچه ارومیه بوده که با هدایت آب پس از بهره برداری در شیلات به رودخانه صوفی چای و از آنجا به دریاچه مد نظر بوده است.

وی تاکید کرد: وجود برق و آب از ملزومات پروش ماهی است و می توان برای حل این مشکل از متقاضیان تعهد گرفت.

وی در ادامه به میزان صادارت شیلات استان اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال‌جاری میزان ۴۱۳ تن انواع آبزیان زنده خوراکی و زینتی، خرچنگ، شاه میگو، خوراک و مکمل خوراک ماهی از مرز جلفا و نوردوز در این استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به میانگین جهانی ۲۴ کیلوگرمی مصرف آبزیان در جهان، گفت: این رقم در ایران۱۳.۴ کیلوگرم و در استان ما ۷.۵ کیلوگرم است.

فرماندار مراغه بر حل مشکلات شهرک شیلات این شهرستان تاکید کرد

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مراغه نیز در این جلسه گفت: شهرک شیلات مراغه در سال ۹۸ با بیش از ۵۰ متقاضی کلنگ زنی شده است که در حال حاضر ۱۴ متقاضی با مشکلات انشعابات برق و آب و حریم روبرو هستند.

حکیمه انتظاری بیان کرد: در حال حاضر پروانه تاسیس ۹ متقاضی صادر شدهاست که با بهره برداری از آن ها سالانه ۱۱۰ تن به میزان تولید شهرستان افزوده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این جلسه گفت: ۵۰ واحد پرورش ماهی قیزیل آلا با یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه و تولید سالانه یکهزار و ۲۵۰ تن ماهی فعالیت می کنند.

اسماعیل کریمی افزود: همچنین یک واحد مزرعه تکثیر با ۴۰۰ هزار قطعه در هر دوره، پنج مزرعه ماهیان زینتی با ۱۵ هزار قطعه و یک واحد پرورش زالو با ۳۵ هزار قطعه نشان دهنده وضعیت شیلات شهرستان است.

فرماندار مراغه بر حل مشکلات شهرک شیلات این شهرستان تاکید کرد
 

رییس جهاد کشاورزی مراغه گفت: سالانه یک هزار تن ماهی در این شهرستان تولید می شود که از این نظر در رتبه دوم استانی قرار داریم.

کریمی به آخرین وضعیت شهرک شیلات مراغه اشاره کرد و گفت: از ۹ واحدی که برای آنها پروانه تاسیس صادر شده ۲ واحد بالای ۸۰ و ۴۵ درصد پیشرفت عملیات اجرایی دارند.

وی افزود: امور آب برای این ۹ واحد ۵۵ لیتر در ثانیه آب تخصیص داده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کلوپ‌های P&I کیش و قشم به دانش روز مجهز هستند

پ دی 23 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ “علی اسمعیلی‌پور”، در برنامه زنده اینستاگرامی بیمه مرکزی، بیمه‌های دریایی را جزء قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین بیمه‌نامه‌ها خواند و افزود: کلوپ‌های P&I یا انجمن‌های حمایت وغرامت به صورت تعاونی غیرانتفاعی در دنیا فعالیت می‌کنند و سهم هریک از اعضا در تعهدات و خسارت‌ها […]

همچنین بخوانید: