ماهیگیران گلستانی ۱۲۶ تن ماهی صید کردند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

محسن یحیایی روز جمعه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آنان چهار و ۳۳۰ کیلوگرم ماهی سفید، ۱۱۰ هزار و ۱۶۱ کیلوگرم ماهی کفال، ۱۰ هزار و ۱۹۷ کیلوگرم ماهی کپور و هزار و۳۰۹ کیلوگرم سایر گونه های ماهیان استخوانی در ۲ منطقه گمیشان و میانکاله صید کردند.

به گفته وی در فصل صید امسال ۱۵ شرکت تعاونی با ۱۳۰ فروند قایق فعال هستند.

یحیایی بدون ارایه آمار مقایسه میزان صید امسال با سال گذشته به افزایش مقدار صید ماهی سفید در سال جاری اشاره و اضافه کرد: صید ماهی سفید ۱۸۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته  است.

کاهش میزان صید ماهیان کپور و کفال 

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان با اشاره به رهاسازی بچه ماهیان خاویاری توسط صیادان پره استان خاطرنشان کرد: از زمان آغاز فصل صید تاکنون، ۱۲۸ قطعه بچه ماهی خاویاری در تور ماهیگیری صیادان پره استان گرفتار شدند که صیادان در راستای حفاظت از گونه ای ارزشمند ماهیان خاویاری، این بچه ماهیان را در دریا رهاسازی کردند که میزان رهاسازی نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته  ۴۲۶ تن ماهی استخوانی از آبهای استان صید شده که از این میزان ۳۳ تن ماهی سفید، ۲۸۷ تن ماهی کفال، ۹۴ تن ماهی کپور و افزون بر پنج تن سایر گونه ها بوده است.

ماهیگیری در سواحل خزر به روش ‘پره ‘ انجام می شود به این صورت که تورهایی با ارتفاع هفت تا ۱۰ متر و به طول یکهزار و ۲۰۰ متر به کمک یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا ( ۱۴ متری عمق دریا ) گسترده و پس از انباشته شدن از ماهیان استخوانی شامل گونه های کفال، سفید و کپور به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‎شود.
سر صیاد، فوکا پوش ( صیادان باچکمه های بلند)، تور ریز، چینت چی (مرمت کار تور)، قایقران و راننده تراکتور از نیروهای اصلی در انجام صید پره هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

همه مسئولان به جزیره هرمز توجه خاص داشته باشند

ج دی 24 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه  در این دیدار افزود: برای بیان اهمیت جزیره هرمز برای کشور همین بس که مقام معظم رهبری توجه خاص به این جزیره دارند و چند مرتبه به صور خاص اسم آن را برده‌اند. وی ادامه داد: نشستی با مسئولان […]

همچنین بخوانید: