حمایت کمیسیون عمران مجلس از رویکرد سازمان بنادر در جذب نیروی انسانی متخصص در بودجه ۱۴۰۱/ توسعه کمی و کیفی نیروهای دریایی و بندری؛ شرایط مطلوبی را برای حمل و نقل دریایی ایران رقم می‌زند

زمان مطالعه: 2 دقیقه



رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه دریایی و بندری در سازمان بنادر و دریانوردی کاملا تخصصی است، گفت: از رویکرد سازمان بنادر در بودجه ۱۴۰۱ به منظور جذب نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری، حمایت می‌کنیم.

 

 

 

 

 

 

منصور آرامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با ضرورت بکارگیری نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری و لزوم موافقت مجلس شورای اسلامی با درخواست سازمان بنادر  نسبت به جذب و بورسیه کردن دانشجو در دانشگاه‌های داخلی کشور در رشته های علوم و فنون دریایی و بندری از منابع داخلی خود، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی یک سازمان تخصصی بین المللی است که باید از نیروهای متخصص و آموزش دیده در تمامی زمینه‌ها برخوردار باشد تا بتوان از تخصص این نیروها در حوزه دریایی و بندری بهره‌ برد.

 

وی ادامه داد: دانشگاه‌های خوبی در داخل کشور وجود دارند که می‌توان از ظرفیت آنها در راستای جذب و بورسیه کردن دانشجو در رشته های علوم و فنون دریایی و بندری به نحو مطلوب استفاده کرد و در نهایت با آموزش نیروهای متخصص در حوزه دریایی و بندری، شاهد اشتغال آنها در سازمان بنادر و دریانوردی یا سایر ارگان‌های دریایی کشور بود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم درخواست سازمان بنادر و دریانوردی که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رای بیاورد، بیان کرد: از رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی در جذب نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری حمایت می‌کنیم و به عنوان عضوی از کمیسیون عمران مجلس تلاش خواهم کرد که درخواست مربوطه در صحن علنی مجلس رای بیاورد.

 

آرامی گفت: حوزه دریایی و بندری در سازمان بنادر و دریانوردی کاملا تخصصی است و منابع انسانی شاغل در این دو حوزه باید از نظر تئوری و عملی تحصیل‌ کرده و آموزش دیده باشند.

 

وی افزود: در گذشته تحصیل در حوزه دریایی و بندری صرفا در خارج از کشور امکان پذیر بود اما امروزه دانشگاه‌های کشور شرایط مطلوبی را ایجاد کردند. 

 

رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه کمی و کیفی نیروهای دریایی و بندری می‌تواند شرایط مطلوبی را برای حمل و نقل دریایی ایران رقم بزند، اظهار داشت: جایگاه حمل و نقل دریایی و وضعیت بنادر ایران از سوی سایر کشورها رصد و با سایر کشورهای منطقه و دیگر کشورهای دنیا که دارای مزیت دریایی و بندری هستند مقایسه می‌شود، به همین دلیل باید در راستای بهبود شرایط کشور در حوزه دریایی و بندری با وجود نیروهای انسانی متخصص گام برداریم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انتقال محموله بنزین یورو چهار پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بندر ماهشهر

د دی 27 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه نعمت الله نجفی در گفتگوی اختصاصی با مرین‌پرس افزود: حمل بنزین یورو چهار توسط کشتی‌های نفتکش به بندر ماهشهر به صورت برنامه‌ای و منظم ادامه خواهد یافت. وی با بیان اینکه بنزین یورو چهار کلانشهر اهواز پیشتر از طریق پالایشگاه نفت شازند اراک باهزینه های بسیار […]

همچنین بخوانید: