برگزاری نشست هم اندیشی و تعامل دستگاه های اجرایی مرتبط با حمل و نقل در بندر شهید رجایی/ تعیین ضرب الاجل برای رفع مشکلات

زمان مطالعه: 2 دقیقه



جلسه هم اندیشی و تعامل بین دستگاه های اجرایی با هدف مرتفع کردن چالش های حوزه حمل و نقل جاده ای با حضور مدیرکل بازرسی نهاد ریاست جمهوری برگزار و برای رفع مشکلات این حوزه ضرب الاجل تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،در جلسه هم اندیشی و تعامل بین دستگاه های اجرایی هرمزگان، مسائل و مشکلات پیش روی بخش حمل و نقل جاده ای از سوی هریک از شرکت کنندگان تشریح و اعضای جلسه به بیان دیدگاه های خود به منظور رفع تنگناها پرداختند.

پایداری شبکه ارتباط مخابراتی مجتمع بندری شهید رجایی و جلوگیری از قطع شدن سامانه بندر و گمرک که مشکلاتی را متوجه ارباب رجوع کرده به عنوان موضوعی مهم در این جلسه مطرح و شرکت مخابرات استان ملزم به ایجاد خطوط پشتیبانی فیبرنوری جهت برقراری ارتباط  پایدار در مجتمع بندری شهید رجایی شد؛ مقرر شد یک خط جدید از مسیر مجزا به مرکزMDF بندر شهید رجایی متصل و پست توزیع شرکت مخابرات استان هرمزگان در این مرکز مستقر شود.

اهمیت سامانه کنترل تردد بندر شهید رجایی و نقش مهم آن در توزیع عادلانه بار بین رانندگان با هدف جلوگیری از ورود کامیون های فاقد نوبت از دیگر موضوعات مطرح شده بود که بر اساس تصمیم اتخاذ شده مقرر شد، نمایندگان اداره کل راهداری با برقراری ارتباط با سامانه بندر و ارسال اطلاعات مورد نیاز در رابطه با کامیون های حمل بار برون شهری اقدام و همچنین شهرداری بندرعباس ماموریت یافت تا  اطلاعات مربوط به کامیون های حمل بار شهری را تهیه و ظرف مدت 20 روز بصورت بر خط به این سامانه ارسال کند.

از دیگر موضوعات عنوان شده در این جلسه لزوم تعیین تکلیف کالاهای متروکه با اولویت کالاهای متروکه سنواتی و کالاهای خطرناک بود که بنا به تصمیم صورت گرفته اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ماموریت یافت تا نسبت به ارسال آمار به بازرسی وزارت راه و شهرسازی اقدام و بازرسی وزارت راه در اسرع وقت موضوع را به بازرسی نهاد ریاست جمهوری منتقل کند.

یکی دیگر از موضوعاتی که از طرف نماینده رانندگان مطرح شد عدم انجام لغو سفر توسط گمرک در زمان خروج کامیون از بندر در محل درب خروج گمرک و واگذاری این موضوع به اپراتور های باسکول بود که بعضا مشکلاتی را متوجه رانندگان می کرد، لذا دستور پیگیری و حل این مشکل توسط مدیرکل بازرسی نهاد ریاست جمهوری صادر شد.

بر اساس این گزارش نحوه ثبت انبارهای بندر شهید رجایی در سامانه انبارها و همچنین نحوه تبادل اطلاعات بین سامانه های سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک و بررسی فرآیند های مربوط به آن موضوع دیگری بود که دستوراتی صادر رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است این جلسه با حضور ریاست حجت السلام و المسلمین مجید فولادی؛ مدیرکل بازرسی، ارزیابی و رسیدگی به شکایات نهاد ریاست جمهوری، جمعی از مدیران کل بارزسی وزارتخانه های مرتبط و مدیران دستگاههای اجرایی هرمزگان بر گزار شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش هزینه‌های حمل کالا با کانتینر در سال ۲۰۲۲

د دی 27 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ “پیتر‌ساند” تحلیلگر بیمکو و مدیر ارشد تحلیلگران مؤسسه Xeneta با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش نرخ‌های حمل‌ونقل کانتینری خواهیم بود یاد‌آور شد: حتی اگر در مقطعی نرخ‌ها کاهش یابد بلافاصله پس از آن روند صعودی در پیش خواهد گرفت. وی […]

همچنین بخوانید: