مانور مشترک پدافندغیر عامل و مدیریت بحران در بندر بوشهربرگزار شد/ بنادر کشور از لحاظ تجهیزات ایمنی شرایط مناسبی دارند

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مانور ترکیبی قطع برق، جست و جو، امداد و نجات، اطفاء حریق در خشکی و دریا و مقابله با اقدامات خرابکارانه در اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر با مشارکت دستگاه‎های هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش ارجمندزاده؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: بندر بوشهر از سه روز گذشته میزبان هشت بندر کشور برای دوره آموزشی ارزیابی مرتبط با ریسکهای پدافندغیرعامل و مدیریت بحران بوده که در انتهای این دوره مانور ترکیبی با حضور نمایندگان بنادر شمالی و جنوبی، نمایندگانی سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: این قبیل مانورها کمک خواهد کرد تا هماهنگی بیشتری میان عوامل درونی و بیرونی از قبیل آتش نشانی شهری، اورژانس، هلال احمر و مجموعه مدیریت بحران استان ایجاد شود و در بخش دیگر نیز ارتقاع تجهیزات و توان نیروهای عملیاتی را بدنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: سالانه مانورهای متعددی در بنادر بوشهر برگزار می شود که ارزیابی های صورت گرفته از همگی آنها، ارتقا سطح آمادگی تمامی نیروهای عملیاتی و ستادی در بنادر بوشهر را نشان می دهد.

همچنین چنگیز جوادپور؛ مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافندغیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تجهیزات بنادر کشور از لحاظ ایمنی وضعیت مناسبی دارند چراکه هم در بحث ایمنی حریق در خشکی و هم دریا تجهیزات مناسبی وجود دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از رسالت های سازمان بنادر حفاظت از کالاهای موجود در بنادر است این مهم با بهره گیری از تجهیزات مناسب در اولویتهای سازمان بنادر قرار دارد.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافندغیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: برای سنجش میزان آمادگی و مشخص بودن وظیفه‌ها نیاز به تمرین وجود دارد که برگزاری مانورها در همین ارتباط صورت می‌گیرد.

جوادپور ادامه داد: بنادر به عنوان اصلی ترین دروازه ورود کالا به کشورها ارتقاء سطح ایمنی و امنیت آنها همواره یک اولویت است از اینرو برگزاری مانورها به تحقق این مهم کمک میکند و سعی شده این مانور براساس استانداردهای جدید بین المللی که وجود دارد در بنادر استقرار پیدا کند.

وی یادآور شد: در مانورها مرحله به مرحله هم ترکیب آن بیشتر و هم شرایط سخت تری اعمال می شود تا نیروها تجربه های بیشتری کسب کنند و در مانور بندر بوشهر نیز برقراری ارتباط، وظایف، تسریع در انجام وظایف نسبت به مانورهای قبلی ارتقاء پیدا کرده است.

 

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جزییات برقراری خط منظم کانتینری بین بندر چابهار و بنادر غرب هند

چ دی 29 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ جلیل اسلامی درباره برقراری خط منظم کانتینری بین بندر چابهار و بنادر غرب هندوستان، اظهار داشت: در راستای برنامه های دولت خدمتگزار در رونق اقتصادی محور شرق و همچنین با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت‌های عملیاتی بندر چابهار، برقراری خط منظم کانتینری بین […]

همچنین بخوانید: