پرونده قضایی برای علت شکستگی لوله میعانات گازی در رودخانه کُل بندرعباس تشکیل شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مجتبی قهرمانی روز جمعه با اعلام این خبر اظهار داشت: در این راستا به معاون دادستان مرکز استان هرمزگان مأموریت داده شده است این حادثه را به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار دهد و نتیجه را گزارش نماید.

وی ادامه داد: براساس این دستور، سازمان های متولی و دستگاه های ذی نفع در ایجاد این خط لوله، مکلف به جبران خسارت های زیست محیطی و آسیب های به وجود آمده شده اند.

قهرمانی خاطر نشان کرد: بررسی ها به منظور تعیین میزان خسارات وارده و مقصرهای احتمالی ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

روز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰، به‌ دنبال وقوع سیل و ایجاد شکستگی در خط لوله میعانات گازی در بستر رودخانه کُل در حوالی روستای گچین ، علاوه بر انتشار بوی شدید گاز در مناطق وسیعی از غرب بندرعباس، بندرخمیر و جزیره قشم، بر اثر انتقال حجمی از میعانات نفتی به همراه گل و لای ناشی از سیلاب به دریا، در آبهای شمال جزیره قشم آلودگی های نفتی ایجاد شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پرورش ماهی تیلاپیا؛ ظرفیت مغفول در خراسان شمالی

ج بهمن 1 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه ماهی تیلاپیا بعد از کپور ماهیان دومین ماهی پرورشی از نظر میزان تولید در جهان است که می تواند منبع تولید پروتئین برای استان و کشور هم باشد. به گفته کارشناسان حوزه محیط زیست ماهی تیلاپیا بزرگترین مهاجم و خطر برای گونه های آبزی بومی کشورمان شناخته شده است […]

همچنین بخوانید: